استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

کاربرد بردهای الکترونیکی

کاربرد بردهای الکترونیکی دو هدف اصلی و مهم را دنبال می کنند. معمولا برای حفظ قطعات الکترونیکی در کنار یکدیگر یا اتصال الکتریکی بدون درز مابین قطعات مورد استفاده قرار می گیرند. هدف بعدی بردهای الکترونیکی ساخت شبکه است. برد، عایق و انعطاف پذیر نیست. وجود اتصالات کلی که بر روی سطح برد مشاهده می شود قسمتی از فویل رسانا است که در اوایل مراحل تولید کل برد را پوشش میدهد. اجزای الکترونیکی توسط شیارهای رسانا و ویژگی های تایید شده از ورق های چند لایه مس بر روی بستر غیر رسانا به یکدیگر وصل می شوند.

برد الکترونیکی کجا کاربرد دارد؟

بردهای الکترونیکی کاربردهای مختلفی در صنایع به ویژه حوزه الکترونیک دارند. از اجزای بردهای الکترونیکی، طراحی انواع دستگاه های مختلف را آسان می کند. از رایج ترین کاربردهای بردهای الکترونیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صنعت پزشکی و بهداشت و درمان

در حال حاضر با پیشرفت های زیادی که در صنعت پزشکی در اثر نوسازی صنایع الکترونیک رخ داده است. PCBها دارای مزیت های زیادی هستند که بر روی یک برد با فضای محدود طراحی شده اند. این موجب خواهد شد تا بردهای الکترونیکی متراکم شوند و به صورت گسترده در تجهیزات و لوازم پزشکی مورد استفاده قرار گیرند. از کاربردهای بردهای الکترونیکی می توان به مانیتورهای قندخون، ضربان قلب و فشار خون، دستگاه های اسکنر سی تی، دستگاه های داخلی، سیستم های کنترل، میکروسکوپ، نورسنج و غیره اشاره کرد.

کاربرد بردهای الکترونیکی

صنایع نور و روشنایی

بردهای الکترونیکی در انواع LED با خروجی بالا کاربرد دارند. این نوع از بردهای الکترونیکی به دلیل مصرف انرژی پایین، عملکرد بالا و خروجی نور بالا موثر هستند. زمانی که بردهای الکترونیکی با PCB ادغام شده باعث سازگار شدن LEDها می شوند. در واقع بردهای الکترونیکی کاربردهای زیادی را برای راهکارهای روشنایی LED بخصوص در نمایشگاها و نشانگرها آسان می کنند. مرسوم ترین کاربردهای بردهای الکترونیکی LED در صنایعی از جمله مخابرات، خودرو، صنعت پزشکی، کامپیوتر و مجتمع های مسکونی و فروشگاهی است.

صنایع الکترونیک مصرفی

از دیگر کاربردهای بردهای الکترونیکی در وسایل اعم از تلفن های همراه هوشمند یا رایانه، دستگاه های ضبط، سیستم های سرگرمی، لوازم و تجهیزات خانگی.

بردهای الکترونیکی با حجم بالا نسبت به هر واحد هزینه نسبتا پایینی دارند و قیمت نهایی آن نسبتا کم است. در حقیقت به دلیل یکنواخت بودن و کیفیت بردهای الکترونیکی ارائه دهندگان PCB بایستی استانداردهای دشوارتر و همچنین اقدامات کنترل کیفیت را رعایت کنند پس از اطمینان یافت از اینکه هر مصرف کننده الکترونیکی مطابق با انتظار عمل می کند.

 صنعت تجهیزات صنعتی

بردهای الکترونیکی برای کاربردهای صنعتی قدرتمند بسیار رایج است. قطعات الکترونیکی ساختار بکار رفته در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی را کنترل می نمایند. در واقع بردهای الکترونیکی صنعت تجهیزات صنعتی اعم از مواد شیمیایی خشن، حمل و نقل خش و ماشین آلات ارتعاشی است. مانند: مته ها و پرس های الکتریکی، کنترل فشار و اندازه گیری دما و دیگر متغیرها در روند تولید صنعتی، تجهیزات تولید همزمان برق، دستگاه های کنترل توان و اینورترهای برق DC به AC.

صنعت خودرو

خودروها به قطعات الکترونیکی در عصر حاضر متکی می باشند. در صورتیکه در گذشته بردهای الکترونیکی تنها برای کلیدهای چراغ جلو و برف پاک کن ها مورد استفاده قرار می گرفت. درحالی که خودروهای هوشمند برای اهداف بیشتری کاربرد دارند.

تولید کنندگان این نوع سیستم ها بایستی تعداد بیشتری از بردهای الکترونیکی با فرکانس بالا و مواد مرتبط را تهیه و مورد استفاده قرار دهند. از متداول ترین کاربردهای بردهای الکترونیکی در صنعت خودرو می توان به مانیتورهای اطراف، دستگاه های ناوبری، دستگاه های صوتی و تصویری اشاره کرد.

صنعت هوافضا

از کاربردهای بردهای الکترونیکی در صنعت هوافضا که نیاز به دقت و مقاومت بالایی دارد می توان به جت ها و موشک ها، تست صنعت تجهیزات ایمنی و تجهیزات مانیتورینگ اشاره کرد.

کاربرد بردهای الکترونیکی

صنعت دریایی

از موارد مصرف بردهای الکترونیکی می توان در تمامی تجهیزات ناوبری، کشتی های باری بزرگ و کشتی های کوچک دریایی، سیستم های ارتباطی، زیردریایی ها به صورت گسترده از تجهیزات الکترونیکی استفاده کرد.

بردهای الکترونیکی و قطعات بکار رفته شده در صنایع دریایی برای جلوگیری از مسدود شدن آن ها در مقابل زنگ زدگی مورد تعمیر قرار می گیرند.

صنعت مخابرات

در حقیقت در تمامی تجهیزات مخابرات مدارهای الکترونیکی بکار می ورد از مانیتورها و نشانگرها تا وسایل ارتباطی برای کاربردهای خانگی و اداری، تجهیزات فضای باز اعم از برج های ارتباطی PCB های موجود در برابر دماهای بالا، رعد و برق، برف و یخبندان مقاوم و مستحکم هستند.

صنایع نظامی و دفاعی

از دیگر کاربردهای بردهای الکترونیکی در تجهیزات نظامی و دفاعی می توان اشاره کرد. در صنعت نظامی و دفاعی ارتش از تجهیزات و وسایل نقلیه با بردهای الکترونیکی، کامپیوترها، سلاح های گرم، تجهیزات و ادوات نظامی استفاده می شود. با توجه به اینکه در فرایند عملیات نظامی و دفاعی این احتمال وجود دارد که موقعیت های جغرافیایی مختلفی را تحت پوشش قرار دهد. تجهیزات و بردهای الکترونیکی بایستی در معرض دما، شرایط جوی شدید مقاوم باشند.

جمع بندی

امروزه کاربرد بردهای الکترونیکی در زندگی مدرن اجتناب ناپذیر است. بیشتر تجهیزات الکترونیکی که روزانه استفاده می کنیم اعم از: گوشی های هوشمند، رایانه ها، وسایل نقلیه، یخچال، سیستم های سرگرمی، دستگاه های تهویه مطبوع و … دارای یک برد الکترونیکی می باشند که موجب خواهد شد تا سازگار با رضایت ما عمل کنند.

همواره در بخش های مختلف صنعتی شاهد تولید کنندگان و توزیع کنندگان معتبر بردهای الکترونیکی هستید که بازار پررقابت تجهیزات اتصال دهنده را ارائه می دهند. شرکت بازیافت آنلاین به تمامی مشتریان عزیزی که قصد انتخاب بردهای الکترونیکی برای کاربردهای صنعتی و تجاری دارند توصیه می کند تا از تولیدکنندگان معتبر و مطمئن خرید کنند.

جذاب و دیدنی: استخراج طلا از کامپیوتر

مقالات مرتبط