استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

فرایند استخراج طلا از جیوه

فرایند استخراج طلا با جیوه یک روش بسیار قدیمی است که امرزه کاملا منسوخ شده است. هنگامی که طلا با سطح جیوه برخورد می کند در آن حل می شود و آلیاژی تحت عنوان آمالگام را تشکیل می دهد. این رویداد برای بازیابی و تغلیظ ذرات ریز مورد استفاده قرار می گیرد. در مرحله بعدی محلول حرارت می بیند تا بعد از تبخیر شدن جیوه طلای خالص استخراج شود.

نکته مهم: تماس با جیوه می تواند آسیب های خطر آفرینی برای سلامتی شما در بر داشته باشد. انتشار جیوه در هوا برای محیط زیست و طبیعت خطرناک است، از این رو در معادن طلای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از مناطق و کشورها استخراج طلا با جیوه ممنوع است.

نحوه استخراج طلا با جیوه

برای استخراج طلا با جیوه معمولا خاک معدنی خرد و آسیاب شده، سپس پالپی با غلظت ۴۰% وزن جامد تهیه می شود. سپس در داخل یک آسیاب گلوله ای پالپ را در می ریزند. میزان جیوه اضافه شده به اندازه ۱۰ الی ۲۰ درصد وزن طلا و نقره موجود در خاک معدنی است، البته مقداری کمی به آن گلوله اضافه می کنند که به مدت ۲ الی ۱۲ ساعت آسیاب را بکار می اندازند.

بعد از اینکه طلا و نقره کاملا جذب جیوه شد، محتویات داخل آن را خارج نموده و داخل آسیاب را خوب تمیز می کنند. در زیر آسیاب میزهایی با اختلاف ارتفاعی تقریبا ۱۰ الی ۱۵ سانتی متری وجود دارد و سه عدد ظرف جداگانه در میان میزها قرار دارد. سپس محتویات داخل آسیاب را با آب داخل اولین ظرف می ریزیند تا علاوه بر شستشو مواد خارج شده از اولین ظرف روی میز ریخته شود، سپس از آن وارد دومین ظرف می شود مواد از ظرف دوم بر روی میز دوم ریخته خواهد شد. میز دوم از جنس مس است که روی آن جیوه اندود شده است.

فرایند استخراج طلا با جیوه

 

زمانی که پالپ به تدریج از روی میز دوم عبور می کند ذارت جیوه حاوی طلا در کف میز حرکت می کند سپس به میز می چسبند. با شستشوی مخلوط می توان تمامی گل و لای را از آن جدا نمود. جیوه ای که بر روی میز باقی مانده است را جمع آوری می کنند. سپس به کمک فیلتراسیون و فشار هوا آب و جیوه را تبخیر نموده و در نهایت طلا و نقره را از جیوه استخراج می کنند.

جمع بندی

استخراج طلا با جیوه صرفا برای کسب اطلاعات بیشتر است، زیرا این فرایند به دلیل خطرات زیادی که برای سلامتی افراد دارد کاملا منسوخ شده است و دیگر قابل استفاده نیست. در صورتی که شما نظر یا اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید خوشحال می شویم با ما در بازیافت آنلاین به اشتراک بگذارید.

دیدن کنید: استخراج طلا از کامپیوتر

مقالات مرتبط