استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

روش استخراج طلا با وایتکس

در روش استخراج طلا با وایتکس قطعات جداسازی شده از سی پی یو، رم و برد را درون ظرفی قرار داده و به آنها اسید نیتریک و وایتکس اضافه می کنیم. محلولی که بدست می آید را چندین مرتبه از صافی عبور می دهیم تا یک محلول شفاف به وجود آید در روند کار با افزودن اسید سولفامیک و نیرون آوردن نیترات اضافه طلا به دست می آید.

  • در استخراج طلا با وایتکس برای استخراج خاک معدنی و انواع قطعات الکترونیکی بکاربرده می شود.
  • در زمان استفاده باید در فضای باز همراه با ماسک استفاده نمایید، زیرا باعث انتشار گاز خطرناک کلر می شود.
  • همین طور می توانید از میزان کم هیپوکلریت بکار ببرید.

مهمترین روش های استخراج طلا با وایتکس

  1. استخراج به وسیله وایتکس
  2. استخراج طلا به وسیله وایتکس، جوهر نمک و کود سولفات آهن
  3. استخراج طلا به وسیله اسید نیتریک و وایتکس
روش استخراج طلا با وایتکس

روش استخراج طلا با وایتکس

دیدن کنید: استخراج طلا از کامپیوتر

آموزش استخراج طلا با وایتکس

آموزش استخراج طلا با وایتکس یکی از تکنیک هایی است که برای استخراج طلا با وایتکس از آن بهره می برند. این ماده در بسیاری از خانه ها وجود دارد. یک روش بسیار کاربردی برای جداسازی فلز طلا به حساب می آید. قطعاتی که دارای ترکیبات طلا داخل ظرف وایتکس هستند هر چند مدت آنها را هم بزنید. تقریبا یک بار در روز مقداری آب به محلول مورد نظر وارد کنید این کار باعث شده تا فلزات فضای کافی برای جداسازی داشته باشند. استخراج طلا با وایتکس تقریبا یک ماه زمان می برد.

استخراج طلا با وایتکس

استخراج طلا با وایتکس یک شیوه خانگی و کاملا بی دردسر و راحت برای خارج کردن طلا است برای این کار از فرایند زیر استفاده می کنند.

  1. فراهم کردن مواد مورد نیاز

استخراج طلا به وسیله وایتکس که این ماده شیمیایی از مواردی است که در خانه های اکثر ایرانی ها پیدا می شود از آن برای سفید کردن انواع سطوح بکاربرده می شود. در صورتی که کیفیت و خلوص این ماده بیشتر باشد بیرون کردن طلا با فرایند بیشتری انجام می شود. البته بر وایتکس به جوهر نمک و کود سولفات آهن نیازمند هستید. حتما در زمان خرید سولفات آهن به هیچ عنوان از ماده افزودنی دیگری استفاده نکنید.

  1. ترکیب کردن مواد با جوهر نمک

در این محلول از استخراج طلا با وایتکس جوهر نمکی که تهیه کردید را در یک ظرف قرارداده و همه بردهایی را که در دست دارید به آن اضافه  کنید.

هر چه ظرف شما از دهانه بزرگتری برخوردار باشد ارتباط بیشتری با اکسیژن و مواد دارد همچنین سرعت اجرای این واکنش افزایش پیدا کرده و فرایند استخراج سرعت می گیرد. برای افزایش برخورد هوا با محتویات داخل آن بهتر است مخلوط را به وسیله یک ابزار شیشه ای هم بزنید. با این روش هوا و اکسیژن با هم مخلوط می شوند.

  1. افزودن آب

این محلولها غلیظ و دارای آب کمی هستند و فلزی وارد آنها نمی شود به همین دلیل حتما به مخلوطی که در روش فوق به آماده سازی آن اشاره شد آب به آن افزوده و رقیق تر کنید.

دیدن کنید: قالکاری

نحوه استخراج طلا با وایتکس

نحوه استخراج طلا با وایتکس

  1. افزودن وایتکس

در روش اضافه کردن وایتکس از استخراج طلا با وایتکس لازم است گاز کلر تهیه شده در این روش مقداری وایتکس به مخلوط اضافه می کنیم. کلریک اکسید کننده بسیار خوب بوده و به حالت گازی و به شدت خطرناک است. به وسیله این گاز طلا وارد محلول شده و در گام اول با فیلتر کردن محلول، استخراج طلا آسان تر صورت می گیرد.

محلول وایتکس را کم کم به محلولی که حاوی اسید کلریدریک و طلا است اضافه کنید درب ظرف را ببندید و آن را تکان دهید. در این مرحله طلا در محلول حل شده و در استفاده از وایتکس محتاط باشید تا مقدار گاز کلر تولید شده زیاد نشده و آسیب زا نباشد.

دیدن کنید:ضایعات کاتالیزور

  1. خارج کردن طلا از محلول

در این فرایند از استخراج طلا با وایتکس باید طلا را از محلول بیرون کنید. برای این کار سولفات آهن را به آن اضافه کنید تا پودر سولفات آهن را در آب مقطر با آب جوشیده و یا در نتیجه آب عادی ریخته و تنها بخش محلول را به مایع دارای طلا بیفزاید.

با افزودن سولفات آهن حل نشده به مایع دارای طلا  خودداری کنید. محلول سولفات آهن را به تدریج اضافه کنید تا طلای حل شده به وسیله کلر از محلول تفکیک شود. این تکنیک بسیار ساده است و در خانه کاربردی می باشد. از معایب آن این است که طلای به وجود آمده، از این طریق خالص نبوده و از براقیت و درخشندگی برخوردار نیست بکار بردن سولفات آهن به طور ناخودآگاه این مسئله را به وجود می آورد. ممنون که همراه ما در این مقاله از بازیافت انلاین بودید.

مقالات مرتبط