استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

در چه وسایلی طلا وجود دارد؟

شاید این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که در چه وسایلی طلا وجود دارد؟ باتوجه به اینکه طلا در دسته فلزات بسیار ارزشمند و کمیاب است که در معادن استخراج می شود. این فلز خاصیت چکش خوار، نرم و به رنگ زرد روشن براق است. طلا به هیچ عنوان در مجاورت هوا و رطوبت زنگ نمی زند و حتی تیره هم نمی شود. طلا کاربردهای بسیار فراوانی دارد. در این مطلب می خواهیم شما را با وسایلی که طلا دارند آشنا کنیم.

لیست لوازم خانگی دارای طلا

لیستی از لوازم خانگی دارای طلا مانند: دستگاه های سرمایشی و گرمایشی، ماشین لباسشویی، تلویزیون های ال سی دی، سشوار، یخچال و فریزر و سایر وسایل و لوازم خانگی که حاوی مقادیر بسیار کمی طلا هستند. البته طلا در لوزام خانگی نسبت به لوازم الکترونیکی و کامپیوتری کمتر است.

از جمله وسایلی که طلا دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جواهرات
  2. تبلت و تلفن های هوشمند
  3. ظروف طلا کاری شده
  4. وسایل دفاع و امنیت
  5. دوربین های فیلمبرداری
  6. کنسول های بازی
  7. کتاب های طلاکوبی شده
  8. خودرو
  9. انرژی های تجدیدپذیر

در ادامه برخی از وسایلی که طلا دارند را شرح می دهیم.

در چه وسایلی طلا وجود دارد؟

در چه وسایلی طلا وجود دارد؟

دیدن کنید: وسایل مورد نیاز برای استخراج طلا از برد

طلا در قطعات کامپیوتر

طلا در کامپیوترهای رومیزی بزرگ قدیمی موجود است. مقادیری طلا در تابلوهای مدار چاپی، کارت های مودم، قطعات حافظه، تراشه های حافظه، کارت های گرافیکی و سایر لوازم جانبی دیگر یافت می شود. به طور تقریبی ۵ اونس طلا در ۲۰۰۰ برد مدار کامپیوتر یا ۲۰۰ لپ تاپ کامل وجود دارد.

از دهه ۱۹۹۰ یا قبل از آن مقادیری زیادی طلا در رایانه های قدیمی و رایانه های رومیزی وجود داشت. برخی از مدل های ابر رایانه ها مانند cray-2، لپ تاپ ها: برندهایDell ، HP و Lenovo، رومیزی: مدل های Mac و PC.

طلا در برد تلویزیون

طلا در برد تلویزیون به منظور اتصالات الکتریکی بکار می رود همچنین در ساخت فیلترهای رنگی مورد استفاده قرار می گیرد که تصاویر با کیفیتی به تلویزیون شما می دهد.

نمونه هایی از تلویزیون های قدیمی CRT (Tube) مدل: پاناسونیک، توشیبا، امرسون، کوازار.

تلویزیون های صفحه تخت امروزی LCD و پلاسما: برندهای (LG ،Sharp ، Toshiba، Sony و VIZIO)

طلا در رادیو قدیمی

طلا در رادیو قدیمی نسبت به مدل های جدید و بروز بازار حاوی مقادیر بیشتری طلا است. طلا در قطعات الکترونیکی بیشتر بین بردهای مدار، پین ها و cpu یافت می شود، دلیل آن امر این است که قطعات الکترونیکی را در برابر خوردگی ایمن می سازد. نمونه های رادیوهای قدیمی دارای طلا CB، ژامبون و موج کوتاه.

لوازم و تجهیزات پزشکی و جراحی

از دیگر وسایلی که طلا دارند، لوازم و تجهیزات پزشکی و جراحی است. وجود طلا به دلیل سازگار و پایدرا بودن با محیط زیست در لوازم و تجهیزات پزشکی و جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. مانند ایمپلنت ها، ضربان ساز، ایمپلنت های دندانی، مفاصل مصنوعی و غیره. همچنین مقداری طلا در تجهیزات پزشکی اعم از: آزمایشگاهی مثل الکترودها و لوازم تشخیصی مانند نشانگرهای اشعه ایکس بکار می روند.

دیدن کنید: استخراج طلا از کامپیوتر

لیست لوازم خانگی دارای طلا

لیست لوازم خانگی دارای طلا

کلام آخر

طلا فلزی قیمتی است. با توجه به سخت و دشوار بودن استخراج طلا از معادن افراد زیادی به دلیل سود و درآمد بیشتر اقدام به استخراج طلا از وسایل و تجهیزات دست دوم کرده اند این کار علاوه بر درآمد زایی موجب شده تا از بروز تخریب معادن طلا  جلوگیری شود و همچنین نیاز جامعه به خوبی برطرف شود.

اگر شما قصد دارید از وسایلی که طلا دارند درآمد کسب کنید جهت مشاروه و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بازیافت آنلاین مراجعه کنید.

مقالات مرتبط