استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

برد الکترونیکی میان بار چیست؟

برد الکترونیکی میان بار بسیار شبیه به بردهای روبار و کف باز است. حتی می توان گفت که در برخی از مواقع بسیار شبیه به بردهای بی بار است. با توجه به اینکه تفکیک و جداسازی بردهای الکترونیکی بسیار دشوار و پیچیده است تقریبا ۲۰% از بردها را تشکیل می دهند.

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است که برد الکترونیکی میان بار یعنی چه؟ بردهای الکترونیکی میان بار نسبت به بردهای روبار و کف بار بسیار ناهمگن هستند.

با توجه به اینکه فلزات ارزشمندی که در داخل این بردها بکار رفته شده است به سختی قابل رویت است، از این رو بیشتر به عنوان بردهای بی ارزش یا کم ارزش شناخته می شوند. قبل از هر اقدامی قطعات بی بار یا فلزات رنگین را بایستی با استفاده از حمام قلع از روی بردهای الکترونیکی جمع آوری کنید.

رایج ترین کاربرد بردهای الکترونیکی میان بار

موارد مصرف بردهای الکترونیکی میان بار و سایر بردهای دیگر در صنایع مختلفی اعم از:

  • تجهیزات پزشکی
  • وسایل و لوازم خانکی
  • گوشی های همراه
  • کامپیوتر
  • دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی
  • صنایع خودروسازی
  • هوافضا

در عملکرد این وسایل نقش شایانی ایفا می کنند.

جذاب و خواندنی: استخراج طلا از کامپیوتر 

کاربرد بردهای الکترونیکی

۵ مزیت فوق العاده بردهای الکترونیکی میان بار کدامند؟

اشغال فضای محدود و نظم

زمانی که بدون استفاده از بردهای الکترونیکی از چندین متر سیم یا مساحت زیاد برای متصل کردن یک برد پیچیده نیاز داشته باشید می توانید از بردهای الکترونیکی میان بار برای مسافت های کم با پیچیده ترین مدارها بدون کمترین بی نظمی آن ها را به یکدیگر وصل کنید.

پایین آمدن سطح نویز الکتریکی

دارای یک برد الکتریکی که به درستی طراحی و اجرا شده است که می توان گفت تقریبا هیچ نویز الکتریکی ندارد. چنانچه که روش طراحی مدار چاپی برد به گونه ای باشد قطعات مرتبط فاصله کمی از همدیگر دارند، حداقل میدان مغناطیسی مخربی در اطراف مدار تشکیل می شود.

استفاده بهینه از زمان

در روش های سنتی برای سرهم کردن قطعات زمان زیادی صرف می شود در حالی که با روی کار آمدن بردهای الکترونیکی، در مدت زمان بسیار کم، قطعات در مناسب ترین بخش قرار گرفته و لحیم کاری می شوند.

ایمنی در برابر حرکت و جابجایی

از دیگر مزیت های بردهای الکترونیکی میان بار می توان به همه قطعات الکترونیکی که بر روی یک شاسی محکم و یکدست نگه داشته و اجازه نمی دهد تا در حرکت یا جابجایی قطعات متزلزل شوند.

برد الکترونیکی میان بار چیست

راحتی در تعمیر و عیب یابی

روبرو شدن با حجم گسترده ای از ارتباطات و سیم های درهم تنیده شده چندان کار راحتی نیست، لذا هنگام مواجه با یک برد الکترونیکی و داشتن نقشه مسیر به راحتی می توانید بخش هایی که دچار مشکل شده و ارتباط به درستی برقرار نیست را شناسایی کنید. این دست از تعمیرات و عیب یابی قطعات کاری به مراتب سهل و آسان است. توجه داشته باشید که علاوه بر بردهای الکترونیکی که دارای اطلاعات دقیق و جزیی درباره قطعات سوار شده برپایه های مختلف می باشند.

جمع بندی

در اینجا در مورد این مطلب پرداختیم که برد الکترونیکی میان بار چیست؟ همچنین با کاربردها و مزیت های آن ها آشنا شدیم. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید از کارشناسان ما در شرکت بازیافت آنلاین جویا شوید.

مقالات مرتبط