استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

استخراج طلا از لامپ

استخراج طلا از لامپ‌ های قدیمی و سوخته امکان‌پذیر است. با توجه به اینکه لامپ ‌های قدیمی حاوی فلزاتی مانند رادیوم، مس، طلا و نقره هستند که می ‌توان آنها را استخراج کرد.

برای استخراج طلا از لامپ ‌ها نیاز به تجهیزات و فرآیندهای خاصی دارید که بهتر است توسط کارشناسان انجام شود. به علاوه، استخراج طلا از ضایعات الکترونیکی، از جمله لامپ ‌های قدیمی، یکی از روش‌ های عالی برای کسب درآمد و همچنین حفظ این سرمایه و رشد اقتصادی کشور است.

در این روش، ضایعات الکترونیکی را در داخل اسید نیتریک حل کرده و فلزات پایه مانند مس و برنج را از آن جدا می‌کنند. سپس با استفاده از فرآیندهای خاص، طلا و سایر فلزات گرانبها را استخراج می‌کنند. روش استخراج طلا از لامپ‌ های قدیمی و سوخته و روش استخراج طلا از ضایعات الکترونیکی به شرح زیر است:

روش استخراج طلا از لامپ‌های قدیمی و سوخته

  1. جداسازی لامپ‌ های قدیمی و سوخته از سایر ضایعات الکترونیکی.
  2. جداسازی قطعات داخلی لامپ‌ ها.
  3. استفاده از تجهیزات و فرآیندهای خاص برای استخراج طلا و سایر فلزات گرانبها.

روش استخراج طلا از ضایعات الکترونیکی

  1. جمع‌آوری ضایعات الکترونیکی.
  2. حل ضایعات الکترونیکی در داخل اسید نیتریک.
  3. جداسازی فلزات پایه مانند مس و برنج از ضایعات الکترونیکی.
  4. استفاده از فرآیندهای خاص برای استخراج طلا و سایر فلزات گرانبها.

مزیت استخراج طلا از لامپ

مزایای استخراج طلا از ضایعات الکترونیکی شامل فلزات گران قیمتی مانند طلا، نقره، مس، پالادیوم و پلاتین هستند که بازیافت آن ‌ها می ‌تواند باعث رونق اقتصادی کشور و همچنین چرخه تولید شود، بنابراین، مزیت استخراج طلا از لامپ ‌های قدیمی و سوخته نسبت به استخراج طلا از ضایعات الکترونیکی کمتر است، زیرا استخراج طلا از ضایعات الکترونیکی به دلیل حاوی فلزات گرانبها، از جمله طلا، نقره، مس، پالادیوم و پلاتین، مزیت‌ های بیشتری دارد.

بخوانید: استخراج طلا از کامپیوتر

جمع بندی

در این مقاله از بازیافت آنلاین با نحوه استخراج طلا از لامپ آشنا شدید می ‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

مقالات مرتبط