استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

استخراج طلا به روش قدیمی و سنتی

استخراج طلا به روش قدیمی و سنتی تکنیک نه چندان خوب برای رسیدن به ثروت می باشد در این روش به دلیل داشتن معایب زیاد امروزه خیلی کم از آن استفاده می شود که در این مقاله در مورد این مقوله با شما صحبت می کنیم.

آموزش استخراج طلا به روش قدیمی

بشر از زمان های گذشته متوجه شد که طلا از ارزش اقتصادی زیادی برخوردار است. برای بدست آوردن طلا راه های مختلفی را برای استخراج طلا استفاده کرد در زیر به آموزش استخراج طلا به روش قدیمی اشاره می کنیم. انسان در گذشته آشنایی به مواد شیمیایی نداشت که می توانست برای استخراج طلا از آن استفاده کند، به همین دلیل از تکنیک های دم دستی و راحت که چندان کاربردی نبود بهره می گرفت

جویندگان طلا مکانی را که تصور می کردند طلا  در آنجا وجود دارد را شناسایی کرده و در کاسه ای مقداری خاک ریخته و آن را پر از آب می کردند. باتوجه به اینکه طلا از ماسه و شن سنگین تر است روی آب شناور می شود، به همین دلیل ماسه و شن را از طلا تفکیک می کردند و به این صورت به استخراج طلا می پرداختند. معایب استخراج طلا به روش قدیمی و سنتی بسیار سخت و زمان بر بود.

آموزش استخراج طلا به روش قدیمی

مهمترین مزایای استخراج طلا به روش قدیمی و سنتی

  • عدم بکار بردن مواد شیمیایی خطرناک
  • تکنیک های قدیمی بسیار با طبیعت سازگاری دارند
  • بسیار کم هزینه بودن ابزارهای مورد نیاز برای استخراج طلا

نحوه استخراج طلا در گذشته با امروز چه تفاوتی دارد؟

نحوه استخراج طلا در گذشته نسبت به امروز از محدودیت زیادی برخوردار بود و در برخی از قطعات الکترونیکی مانند: رم، کارت گرافیک، سیم کارت، پین ها، چیپ ها، بردها، سی پی یو cpu و بسیار قطعات دیگر دارای میزان کمی طلا  است. این طلاها را نمی توان با تکنیک های سنتی استخراج کرد.

برای استخراج طلا به صورت امروزی با بهره بردن از مواد شیمیایی به راحتی می توان تمام قطعات الکترونیکی را با روش های مختلفی مانند: تیزاب و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده قرار داد. این روش به عنوان تیزاب کاری تیز نامیده می شود.

تیزاب کاری یکی از شیوه های سریع برای شناخته شدن طلا در حجم پایین است. این تکنیک به علت حجم زیاد ناخالصی در خاک نمی توان میزان طلای موجود در آن را مشخص کرد. در این مرحله با حل شدن نمونه خاک در تیزاب سلطانی طلا پس از واکنش به صورت کلرید در آمده، سپس فیلتر می شود و دیگر ناخالصی ها جداسازی شده و بعد از این مرحله با ترکیباتی مثل متابی سولفیت رسوب داده و ذوب می شود.

۱۱ ماده شیمیایی که برای استخراج طلا از آن  استفاده می کنند

  1. بوراکس یا بوره
  2. اسید نیتریک ۵۵ % الی ۶۶%
  3. خمیر کمک ذوب (کمک ذوب)
  4. کلرید مس
  5. سدیم متا بی سولفیت
  6. کلرید قلع
  7. اوره
  8. سود سوز آور یا سدیم هیدروکسید
  9. سدیم سیانیت
  10. اسید سولفوریک ۹۸%
  11. هیدروکلریک اسید ۳۷ % الی ۳۳%

آموزش استخراج طلا به روش قدیمی

کلام آخر

در این مقاله در مورد استخراج طلا به روش قدیمی و سنتی صحبت شد و معایب و مزایای آن را نیز مطرح کردیم، ولی همانطور که می‌دانید این روش ها دیگر منسوخ شده و کاربردی ندارد. از تکنیک های استخراج طلا به روش مدرن که در کوتاه ترین زمان به حجم بالایی از طلا دست پیدا کنند، بسیار رایج است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله استخراج طلا از کامپیوتر مراجعه کنید. برای مشاوره در  این زمینه می توانید با کارشناسان بازیافت آنلاین در ارتباط باشید.

 

مقالات مرتبط