استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

دی متیل گلی اکسیم ماده ای ۱۰۰% کاربردی

دی متیل اکسیم چیست؟

اگر دی متیل اکسیم را می شناسید ، آیا به این فکر کرده اید که چگونه تولید می شود؟

فروش دی متیل گلی اکسیم به چگونه است؟ آیا همه این امکان را دارند که فروشنده این ماده ارزشمند شوند؟

پالادیوم به عنوان یکی از ارزشمند ترین و کاربردی ترین فلز های امروز جهان از اهمیت بالایی برخورد دار بوده و به همین دلیل بازیابی و استخراج آن در صنعت بازیافت فلزات گرانبها نیز از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است؛ از این رو  فروش دی متیل گلی اکسیم هم به عنوان ماده ای موثر در فرآیند های استخراج پالادیوم ، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

در این مطلب از بازیافت آنلاین ، به عنوان تنها نمایندگی رسمی فروش دی متیل گلی اکسیم(برند مرک آلمان) در ایران ، به کاربردهای دی متیل گلی اکسیم خواهیم پرداخت، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دی متیل گلی اکسیم چیست؟

دی متیل گلی اکسیم یک واکنشگر شیمیایی کارآمد است که با نماد اختصاری   dmgH2 در مجامع علمی شناخته می شود. از دی متیل گلی اکسیم بیشتر در اموری که نیاز به تجزیه شیمیایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد و در شاخه شیمی تجزیه ، به عنوان یک واکنشگر بسیار محبوب شناخته می شود ؛ به عنوان مثال در رابطه با شناسایی عنصر نیکل، دی متیل گلی اکسیم به عنوان  یک واکنشگر ویژه و عمل می کند . دی متیل گلی اکسیم یک ترکیب شیمیایی پودری و سفید رنگ است و به طور کلی برای شناسایی فلزاتی همچون پالادیوم مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب با فلزاتی مانند نیکل، پالادیوم و کبالت به خوبی واکنش داده و تشکیل کمپلکس  می دهد.
این کمپلکس ها برای جداسازی کاتیون های نمک های فلزی در محلول های نمکی ، در تصفیه فلزات گرانبها و جهت رسوب پالادیوم از محلول های کلرید پالادیوم استفاده می شود. دی متیل گلی اکسیم در حالت طبیعی و خنثی به صورت دو هیدروژنه یافت می شود، اما وقتی به فرم آنیونی در می آید، یک هیدروژن خود را از دست می دهد و به شکل dmgH در می آید.

 این ترکیب شیمیایی را لیگاند اختصاصی نیکل نیز می نامند چرا که تنها با نیکل پیوند تشکیل می دهد. یکی از کاربردهای دی متیل گلی اکسیم تشخیص نیکل و پالادیوم در محلول های اسیدی است.

علاوه بر این از دی متیل گلی اکسیم برای ته نشین کردن پالادیوم استفاده می شود. در واقع یکی از کاربردهای مهم این پودر سفید رنگ این است که به محلول های اسیدی حاوی پالادیوم اضافه شده و پس از آن پودر زرد رنگ نمک پالادیوم ظاهر می شود. دی متیل گلی اکسیم ترکیب شیمیایی مناسبی برای رسوب پالادیوم با خلوص بالا است.

 

فروش دی متیل گلی اکسیم

فروش دی متیل گلی اکسیم

خواص فیزیکی و شیمیایی دی متیل گلی اکسیم

دی متیل گلی اکسیم، به صورت کریستالی بی رنگ و یا پودری سفید رنگ و بدون بو عرضه می شود. دی متیل گلی اکسیم  در این حالت دارای دو اتم هیدروژن در ساختار خود می باشد و به عنوان لیگند دو دندانه عمل می کند. جالب است بدانید ، دی متیل گلی اکسیم در آب به راحتی قابل حل شدن نیست یا به عبارتی کم محلول می باشد اما در اثر، متانول ،استون و همچنین محلول سدیم هیدروکسید انحلال پذیری بیشتری دارد.

دی متیل گلی اکسیم با پالادیوم چگونه رفتار می کند؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، دی متیل گلی اکسیم به عنوان رسوب دهنده پالادیوم و نیکل مورد استفاده مقرار می گیرد. فرایند جداسازی پالادیوم مشابه نیکل است با این تفاوت که رسوب پالادیم در این واکنش با دی متیل گلی اکسیم به صورت رقیق سازی شده با کلریدریک اسید ، به رنگ زرد در می آید.
جالب است بدانید که از دی متیل گلی اکسیم در تشخیص بیماری های پوستی ناشی از تماس نیکل با پوست بدن هم به کاربرده می شود.

 

فروش دی متیل گلی اکسیم

فروش دی متیل گلی اکسیم

فروش دی متیل گلی اکسیم توسط تیم بازیافت آنلاین

فلز پالادیوم یکی از گران بها ترین فلزهای موجود در صنعت است که بیشترین استفاده را در تولید مبدل های کاتالیزور خودرو دارد. بازیافت ضایعات حاوی این فلز اهمیت ویژه ایی دارد و همان گونه که گفته شد به ترکیب شیمیایی سفید رنگی به نام دی متیل گلی اکسیم نیاز دارد. به همین جهت تیم بازیافت آنلاین که  اقدام به فروش دی متیل گلی اکسیم می نماید.

فروش دی متیل گلی اکسیم ، به خودی خود چالش هایی را به همراه دارد ، اما اگر قصد خرید دی متیل گلی اکسیم را دارید ، حتما از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان بازیافت آنلاین استفاده نمایید.

کاربرد های دی متیل گلی اکسیم

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم دی متیل گلی اکسیم به عنوان شناساگر برای فلز نیکل و پالادیوم ، مورد استفاده قرار می گیرد. آما به طور کلی می توان کاربرد های آن را به صورت زیر توضیح داد:

  1. ایجاد کننده کمپلکس با فلزات سنگینی مانند پالادیوم ، نیکل و کبالت. رسوب تشکیل شده از کمپلکس نیکل ، قرمز رنگ و رسوب حاصل از پالادیوم زرد رنگ می باشد.
  2. لیتیوم استفاده شده در باطری های لیتیومی ، در مواردی باید شسته شوند ؛ دی متیل گلی اکسیم در شستو شوی این لیتیوم از باطری لیتومی به کاربرده می شود.
  3. در دریا ها یون آهن وجود دارد و به منظور مشخص کردن یون آهن محلول در آب دریا ها به کار برده می شود.
  4. در پزشکی برای تشخیص بیماری های پوستی مانند : خشکی پوست و درماتیت مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات ایمنی در استفاده از دی متیل گلی اکسیم

این ماده به دلیل ماهیتی که دارد ، قابلیت اشتعال دارد ؛ به خصوص اگر که در حالت تجزیه باشد. در این حالت حتی با جرقه ای کوچک مشتعل می شود و می تواند انفجار ایجاد کند.

اگر فرد به هر صورت در معرض دی متیل گلی اکسیم قرار بگیرد ، عوارض جدی سلامتی وی را تهدید خواهد کرد. برای مثال اگر ایم ماده به چشم فرد وارد شود ، می تواند باعث التهابات شدید چشمی و در برخی موارد آسیب های شدید تر برای فرد شود.

یا اگر توسط فرد استفاده کننده بلعیده شود التهابات گوارشی و سوزش در دستگاه گوارد را ایجاد می کند .البته مقدار آسیبی که به فرد می رسد به میزان تماس و غلظت این ماده نیز بستگی دارد.

فرآیند جداسازی نیکل به واسطه دی متیل گلی اکسیم چگونه است؟

دی متیل گلی اکسیم و نیکل با هم واکنش داده و تشکیل کمپلکس می دهند و رسوبی با نام  نیکل دی متیل گلی اکسیم که  قرمز رنگ هست را تشکیل می دهند .  این رسوب نامحلول است و براحتی از محیطی که در آن قرار دارد، قابل  جدا شدن می باشد.

به صورت کلی فرآیند جداسازی به صورت زیر است:

  1. تشکیل رسوب نیکل دی متیل گلی اکسیم در نتیجه تشکیل کمپلکس
  2. فیلتر کردن رسوب تشکیل شده و جدا کردن آن از محلول
  3. محاسبه جرم نیکل از روی جرم رسوب جدا شده

رسوب این ماده با افزودن محلول دی متیل گلی اکسیم تشکیل می شود، در ادامه فرآیند ،محلول آمونیاک به محلول اضافه می شود.

قیمت دی متیل گلی اکسیم

تهیه و تولید دی متیل گلی اکسیم ، فرآینده بسیار پیچیده با ترکیبات پایه ای گران قیمت است و نیاز به فناوری های پیشرفته روز دنیا دارد. به همین خاطر قیمت بالایی دارد ، اما کاربردی که این ماده در اسخراج پالادیوم و نیکل دارد ، ارزش هزینه کردن را دارد.
شرکت بازیافت آنلاین یکی از بزرگ ترین فروشندگان این محصول در کشور و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در بازیافت آنلاین از طریق راه های ارتباطی  تماس بگیرید.

مقالات مرتبط