استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

استخراج نقره چگونه انجام می گیرد؟

در این مقاله با موضوع استخراج نقره با ما همراه باشید.

فلز نقره دارای چه ویژگی هایی است؟

نقره یا سیم یک عنصر شیمیایی است. نقره فلزی نرم، سفیدرنگ، براق و جذاب است که در بین تمام عناصر، بالاترین میزان رسانایی الکتریکی و در بین تمام فلزات بیشترین میزان رسانایی گرمایی را دارد. این فلز در طبیعت هم به صورت خالص و هم به صورت آلیاژ طبیعی همراه با طلا و دیگر فلزات و هم در برخی سنگ‌های معدنی یافت می‌شود. بیشترین تولید نقره جهان به عنوان جانبی از استخراج مس، نیکل، سرب و روی به دست می‌آید.

در سال‌های اخیر بیشترین مصرف نقره به ترتیب در بخش صنعت به ویژه صنایع الکترونیک ، ساخت جواهرات و لوازم تزئینی، تولید سکه و مدال، عکاسی و ساخت ظروف و لوازم غذاخوری بوده‌است. از دیگر کاربردهای نقره می‌توان به ساخت آینه و دوربین، به عنوان کاتالیزور فرایندهای شیمیایی، مواد برای پرکردن دندان و ساخت برخی سازهای موسیقی نام برد. ضمن اینکه سکه‌ها و شمش‌های نقره برای سرمایه‌گذاری به‌کار می‌روند.

 

استخراج نقره چگونه انجام می گیرد؟

استخراج نقره از معدن چگونه انجام می شود؟

همان‌گونه که گفته شد، این فلز به‌صورت خالص و ترکیبی با دیگر فلزات در معادن موجود است. اما اکثر استخراج آن به‌صورت ترکیبی انجام می‌شود.

در بیشتر کشورهای دنیا، نقره از معادن دیگر استخراج شده و به‌عنوان فلز جانبی شناخته می‌شود. پس‌از استخراج از معادن به کارخانجات برده شده و با انجام اعمال فیزیکی و شیمیایی گوناگون روی آن، نقره مورد نیاز استخراج می‌شود. این فرایند روش‌های متفاوتی دارد که نیاز به علم و تخصص را خواهان است.

نقره معمولاً با گوگرد ، آرسنیک ، آنتیموان یا کلر و در سنگ معدنهای مختلف مانند (Ag2S) ،(AgCl) و گالنا (سنگ معدن سرب که اغلب حاوی مقادیر قابل توجهی نقره است) ترکیب می شود. نقره غالباً در ترکیب با این فلزات یافت می شود یا با فلزات دیگری مانند طلا آلیاژ می شود. معمولاً باید بیشتر از طریق ترکیب یا الکترولیز استخراج شود.

استخراج نقره از اوایل قرن ۵ قبل از میلاد آغاز شده است. از آنجا که نقره فلزی گرانبها است که اغلب برای سکه و شمش استفاده می شود ، استخراج آن از نظر تاریخی اغلب سودآور بوده است.

در قرون اخیر ، ذخایر بزرگی در قاره آمریکا کشف و استخراج شده که در رشد و توسعه مکزیک ، شیلی ، آرژانتین و همچنین کانادا و ایالات متحده تأثیرگذار بوده است.

محصولات تولید شده از نقره

محصولات بسیاری از این فلز تولید می‌شود و همچنان بسیاری از آنان در میان مردم محبوبیت زیادی دارند. اگر به صورت کلی این محصولات را تقسیم‌بندی کنیم، می‌توان آنان را به این شکل معرفی نمود. محصولات مصرفی در پزشکی، موسیقی، عکاسی، هوافضا و زیورآلات.

 

کلام آخر

جهت آموزش استخراج نقره از قطعات الکترونیکی با بازیافت آنلاین تماس بگیرید.

مقالات مرتبط