استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی|بازیافت آنلاین

این روز ها در صنعت بازیافت ، بازیافت ضایعات کاتالیزور خودرو ها ، بسیار پر رونق شده و افراد زیادی در بخش های گوناگون این عرصه ، فعالیت دارند و افرادی در این حوزه موفق هستند که کاتالیزور خودرو ها و فرآیند های مربروط به بازیافت فلزات گرانبها را در آنها به خوبی بشناسند و تجربه خوبی در این زمینه داشته باشند.

در این مقاله ، قصد داریم به کاربرد کاتالیزور ها و تفاوت ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی و داخلی و اینکه در چه صورتی کاتالیست خودرو ها ، به ضایعات تبدیل می شوند بپردازیم.

پس در ادامه این مقاله از بزایافت آبلاین ، با ما همراه باشید.

 

ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی

کاتالیزور خودرو

همانطور که حتما از آن اطلاع دارید ، کاتالیست یا مبدل کاتالیستی ، در خودرو ها وظیفه تبدیل دود و آلاینده های خروجی از موتور خودرو ها را بر عهده دارد و به همین خاطر در قسمتی از اگزوز که به موتور خودرو نزدیک تر است قرار داده می شود تا از گرمای موتور ، برای انجام هرچه بهتر فرآیند ها و تبدیلات کاتالیستی ، استفاده کند.
این خلاصه ای از این سوال است که کاتالیست یا مبدل کاتالیستی خودرو چیست و چه کاربردی دارد.
اما سوال اساسی اینجاست ، که چرا این مبدل ها ، برای صنعت بازیافت ارزشمند هستند و مورد توجه قرار می گیرند؟ تفاوت بین کاتالیزور خودروهای خارجی و داخلی در چیست؟ و از کجا می توان ضایعات کاتالیزور خودرو ها را تهیه نمود؟

 

ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی

چه زمانی کاتالیزور خودرو خارجی به ضایعات تبدیل می شود؟

خودرو های خارجی یا وارداتی ، به دلیل نحوه احتراق موتور و اینکه در کشور های دیگر ، مسئله هوا و محیط زیست بسیار حائز اهمیت است ، از کاتالیزور ها یا مبدل های کاتالیستی بسیار با کیفیتی استفاده می کنند که برای سیستم احتراق موتور ، مصرف سوخت و محیط زیست بسیار مفید و با ارزش می باشد.
با توجه به توضیحات بالا این سوال مطرح می شود که چرا این مبدل ها ، جایگاه ویژه ای در صنعت بازیافت فلزات گرانبها بر عهده دارند؟ یا اینکه شاید از خود بپرسید ، مبدل کاتالیستی باکیفیت ، به چه معناست؟
جواب این سوال در ساختار مبدل های کاتالیستی خودرو های خارجی نهفته است. در ساختار مبدل های کاتالیستی خودرو ها ، علاوه بر فلزات پایه ، مانند ، آهن ، نیکل و … ، از فلزاتی استفاده می شود ، که خاصیت کاتالیزوری بالایی داشته باشندکه از قضا ، همین فلزات ، دارای ارزش بسیار زیاد و فراوانی بسیار کمی هستند.
این فلزات در مبدل های کاتالیستی خودرو ها معمولا طلا ، نقره و خانواده فلزات گروه پلاتین هستند که همگی از ارزش خاصی در سراسر جهان برخوردارند.
کیفیت مواد و فلزات به کار رفته در کاتالیزور خودرو های خارجی ، بسیار بالا بوده و برای همین در صورت از کارافتادن کاتالیزور این دسته از خودرو ها ، در ابتدا به ضایعات تبدیل نمی شوند ، بلکه می توان آن ها را تعمیر نمود و دوباره مورد استفاده مجدد قرار داد.
اما نکته اینجاست که همیشه نمی توان این کاتالیزور ها را تعمیر نمود و پس مدتی ، کاتالیزور خودرو های خارجی نیز ، دیگر کارایی سابق خود را نداشته و به ضایعات تبدیل می شوند.
اینجاست که به دلیل کیفیت و ماهیت کاتالیزوری فلز های بکار رفته در کاتالیزور خودرو های خارجی ، می توان از آن ها ، به عنوان منبع خوبی برای استخراج فلزات گرانبها و ارزشمند مانند پلاتین و پالادیوم استفاده نمود.

چرا ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی دارای ارزش بیشتری نسبت به خودرو های داخلی است؟

همان طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم ، مواد و فلزات بکار رفته در خودرو های خارجی ، معمولا دارای بالا ترین کیفیت ممکن هستند و از این رو می توانند بازخورد خوبی را در فرآیند های بازیافت ، داشته باشند.
پس اگر از روش های درست ، علمی و بروز برای استخراج فلزات گرانبها از این دسته از کاتالیزور ها ، استفاده نمایید ، بهره وری بالاتری نسبت به ضایعات کاتالیزور خودرو های داخلی خواهید داشت و به همین خاطر است که در بازار ضایعات کاتالیزور خودرو ها ، ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی ، بر حسب مدل و کشور سازنده آن ، دارای قیمت های بالاتری ، نسبت به سایر کاتالیزور ها ، می باشد.

 

ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی

از کجا می توان ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی را تهیه نمود؟

برای تهیه ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی مسئله بسیار مهم ، تشخیص کیفیت کاتالیزور و نحوه دریافت شماست. منظور ما از نحوه دریافت ، خرید مستقیم ضایعات کاتالیزور یا خرید خاک ضایعات کاتالیزور است.
طبیعتاً ، اگر قصد استخراج فلزات گرانبها را داشته باشید ، لازم دارید تا خاک ضایعات کاتالیزور را خریداری نمایید که به شما پیشنهاد می کنیم ، برای خرید خاک ضایعات کاتالیزور ، حتما با مشاورین و متخصصین این زمینه مشورت نمایید ، چراکه در موارد بسیاری ، تشخیص کیفیت خاک بسیار دشوار است و برای این کار ، نیاز به دستگاه های تشخیص خلوص و مهارت های شناختی خواهید داشت.
اما راه های مطمئن تر و بهتری هم برای خرید ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی وجود دارند و آن خرید از مجموعه ها و مراکز معتبر ، مانند بازیافت آنلاین است ، که بخشی از فعالیت آن ها ، خرید ، تشخیص و دسته بندی ضایعات کاتالیزور ، از شهر ها و استان ها کشور است.
جهت خرید ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی و یا مشاوره در این زمینه و استخراج فلزات گرانبها ، از طریق راه های ارتباطی با ما در بازیافت آنلاین ، در تماس باشید.

 

پادکست مقاله ضایعات کاتالیزور خودرو های خارجی را از این قسمت بشنوید.