استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

استخراج نقره از عکس رادیولوژی

استخراج نقره از عکس رادیولوژی یکی از جالب توجه ترین زمینه ها درصنعت استخراج فلزات گرانبها محسوب می شود که در این مقاله ، تا جای ممکن ، به توضیح ساده و کاربردی آن پرداخته ایم.

این روز ها ، با وجود آنکه مراکز رادیویوژی و عکس برداری از تصاویر دیجیتال استفاده می نمایند ، اما با این حال ، هنوز عکس های رادیوولژی کاربرد های خود را حفظ کرده و استفاده از آن ها میان پزشکان ، هنوز رایج می باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، عکس های رادیولوژی ، یکی از منابعی محسوب می شوند که برای استخراج نقره ، مورد توجه قرار می گیرند.

در این مطلب از بازیافت آنلاین ، استخراج نقره از عکس رادیولوژی را مورد برسی قرار خواهیم داد ، پس در ادامه این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

استخراج نقره از عکس رادیولوژی

در عکس های رادیولوژی ، از نقره نیترات(یا نیترات نقره) استفاده می شود ، و این یعنی عکس ها رادیولوژی ، حاوی مقدار قابل توجهی نقره هستند.

به دلیل وجود نقره در عکس های رادیولوژی ، استخراج نقره از عکس های رادیولوژی ،تبدیل به یکی از جالب توجه ترین زمینه ها ، برای افراد و مجموعه های فعال در حوزه استخراج فلزات گرانبها ، گردیده است.

البته همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد ،میزان اسفاده از عکس های رادیولوژی ، به دلیل استفاده از عکس های دیجیتال ، کاهش یافته ، اما هنوز هم کاربرد های مخصوص به خود را دارد و به طور کلی از چرخه های پزشکی و بهداشتی ، حذف نشده است.

نیترات نقره (یا نقره نیترات) ، به دلیل ماهیت سمی که دارا می باشد ، نباید در طبیعت رها شود و به جز این ، عکس های رادیولوژی در طبیعت قابل بازیافت نیستند ، از این رو جمع آوری و بازیافت این نوار ها و عکس ها ، برای طبیعت و اقتصاد ، اهمیت بسیار بالایی دارد.

ظهور این عکس ها و فیلم ها قدیمی در محلول هیپو (تیوسولفات سدیم یا آمونیوم) انجام می شود، طی این روند مقداری از نقره، داخل محلول باقی می ماند. این محلول پس از اشباع شدن و از دست دادن کارآیی، توسط مراکز ظهور فیلم به فروش می رسند.

 

 

استخراج نقره از عکس رادیولوژی

استخراج نقره از عکس رادیولوژی

مراحل استخراج نقره از عکس رادیولوژی

قبل از هر چیز ، لازم است بدانید ،  نقره این قابلیت را دارد ، تا به صورت کاملا در اسید نیتریک HNO3 حل شود و با توجه به داشتن دانش در این موضوع ، به ادامه مطلب ، خواهیم پرداخت.

خوراک اولیه را کاملا توسط بالبینگ آسیاب کرده و پودر به دست آماده را داخل بشر ریخته و اسید نیتریک را روی آن می ریزیم و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم.

واکنش خورندگی شروع می شود و گاز خرمایی رنگ به نام گاز NO2 متساعد می شود. قاعدتا بعد از حدود نیم ساعت این واکنش دودزا به حداقل می رسد و محلول کاملا تیره می شود.

بعد از آن محلول را کنار گذاشته تا کاملا سرد شود. پس از سرد شدن محلول ، اسید نیتریک را به آرامی توسط اسید کلریدریک (جوهرنمک) کلرید نقره را احیاء می نماییم و با ریگشور کردن نقره کلیرید حاصل شده را خالص می نماییم.

در شرایطی هم می توان از تیکه های مس برای احیا کردن نقره بدست آمده از عکس های رادیولوژی اقدام نمود.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است ، این است که ، محلول نیتریک که حاوی نقره می باشد را برای خالص سازی هرچه بیشتر نقره ، عمل ریگشور را انجام دهیم.

 

تیم بازیافت آنلاین با متخصصین مجرب خود ، تا کنون تعداد زیادی دوره آموزشی برای استخراج انواع فلز ها از مواد بازیافتی گوناگون ، برگذار نموده و همچنان براین تاکید دارد تا رسالت خود را در زمینه آموزش و تربیت متخصصانی در حوزه استخراج فلزات گرانبها، به انجام رساند.

در صورتی که در خصوص استخراج نقره از عکس ها رادیولوژی و یا استخراج فلزات گرانبها ، مانند طلا و پلاتین ، از بستر ها گوناگون سوالی دارید ، حتما آن را با متخصصین و کارشناسان بازیافت آنلاین ، از طریق راه های ارتباطی ، در میان بگذارید.

مقالات مرتبط