استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

استخراج طلا از سنگ و استخراج طلا از خاک

استخراج طلا از سنگ و استخراج طلا از خاک

در این مقاله قصد داریم به استخراج طلا از سنگ و خاک و روش جداسازی طلا از سنگ بپردازیم .

مدیران و صاحبان معادنی که در صدد هستند حاشیه معادن خود را آنالیز کرده و استخراج طلای خود را از باطله ها و لجن های خود را به تیم تخصصی گروه صنعتی بازیافت آنلاین بسپارند

کلیه روش های استخراج فلزات گرانبها در این مجموعه به صورت سیانید و لیچینگ انجام میشود و با بالاترین بازدهی در این زمینه آماده عقد قرارداد هستیم

اطلاعات بیشتر در مورد کانی های معدنی با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

 

استخراج طلا از سنگ و خاک

استخراج طلا

نحوه استخراج طلا از سنگ

ذوب کردن طلا از سنگ کار چند مرحله ای و پیچیده ای می باشد. با قرار دادن سنگ طلا را بر روی شعله و انتظار ذوب شدن طلا از سنگ کار بسیار دشواریست. برای انجام این کار ابتدا لازم است سنگ مورد نظر را به پودر تبدیل کرده و سپس به جداسازی طلا بپردازیم. برای خرد نمودن سنگ از چکش و برای پودر کردن آن می توان از هاون کمک گرفت. البته  دقت کنید که با اینکار خرده سنگ ها به اطراف پرتاب نشود زیرا ممکن است برخی از آنها حاوی طلا باشد.

پس از پودر کردن سنگ به دو روش می توان طلا را جدا نمود که یکی از آنها فیزیکی و دیگری شیمیایی است:

روش فیزیکی

تابه های معدن کاری بر اساس سنگین تر بودن طلا در مقایسه با سایر مواد موجود در سنگ طراحی شده اند. با ریختن لایه ای از پودر بر روی این وسیله ذرات طلا در کف ظرف جمع خواهند شد. سپس ظرفی را که از تابه بزرگتر است با آب پر کرده و تابه را به درون آن ببرید. تابه را به آرامی تکان داده تا پودر های سنگی غوطه ور شده و در نهایت قطعات طلا در ظرف باقی بمانند.

 

 

 

استخراج طلا از سنگ و خاک

استخراج طلا

استفاده از جیوه

جیوه بدون اینکه با سنگ واکنش دهد تشکیل آمالگام می دهد که نوعی آلیاژ است. اگرچه این روش در مقایسه با سایر روش ها آسانتر به نظر می رسد اما به دلیل سمی بودن و خطرناک بودن جیوه توصیه نمی شود و در صورت استفاده حتما باید نکات ایمنی به صورت کامل رعایت شوند. جداسازی آمالگام نیز می تواند با استفاده از حرارت و یا برخی روش های دیگر صورت گیرد.

در صورت استفاده از جیوه برای جداسازی طلا از سنگ لازم نیست سنگ را کاملا به حالت پودری در آورید و تنها خرد کردن کافی است. پس از تشکیل آمالگام آن را بر روی یک قطعه چرم طبیعی ریخته و سپس چرم را از کناره ها جمع نموده و یک کیسه درست کنید. سر کیسه را بسته و آن را بچرخانید تا جیوه های واکنش نداده از انتهای آن خارج شود. جیوه ها را با استفاده از یک مکنده جمع نمایید و از تماس دست با آن خودداری کنید.

سپس آمالگام را درون یک ظرف ریخته و بر روی حرارت بگذارید، برای جلوگیری از انتشار گازهای سمی جیوه حتما بر روی آمالگام قطعاتی سیب زمینی را به صورتی بگذارید که کل سطح را بپوشاند. با حرارت دادن جیوه به صورت گاز خارج شده و در نهایت طلا باقی می ماند.

استخراج طلا از خاک

استخراج طلا از خاک

 

استخراج با استفاده از اسید

روش استخراج طلا با اسید همانند روش کار استخراج طلا از ابزار آلات الکترونیکی می باشد که در این مقاله به طور مفصل راجع به آن بحث گردید.

در ابتدا خاک را در محلول تیزاب سلطانی حل می نمایند و سپس فیلتر می کنند. پس از خنثی سازی با سولفامیک اسید یا اوره ،به محلول به دست آمده سدیم متا بی سولفیت اضافه می نمایند تا طلای موجود رسوب کند.

این روش در صنعت مورد استفاده قرار نمی گیرد زیرا ناخالصی های موجود بسیار زیاد می باشد و نیاز به روش های دقیق تر با بازدهی بالاتری می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط