استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

ضایعات کاتالیزور چیست؟ | بازیافت آنلاین

ضایعات کاتالیزور در واقع به شکل خرد شده و آسیاب شده کاتالیزورهای خودرو است. که این آسیاب شدن علاوه بر جمع آوری راحت، فرایند بازیافت را نیز آسانتر می کند.  ارزش بالای این ضایعات کاتالیزور و وجود فلزات گرانبها باعث شده این شغل یکی از مشاغل پرسود باشد که قیمت آن با قیمت جهانی دلار متغیر است.

عمر مفید کاتالیزورها

عمر مفید کاتالیزور ها متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند استفاده طولانی مدت از خودرو بستگی دارد. سوخت هایی که استانداردهای لازم را ندارند نیز نقش مهمی در کاهش عمر مفید مبدل کاتالیزوری خواهند داشت. هنگامی که شبکه های مبدل کاتالیزوری مسدود می شوند، هم دود ناشی از موتور احتراق مختل می شود و هم بازده موتور بسیار کاهش می یابد.

هنگامی که ترکیب و همچنین دمای گازهای خروجی از موتور به دلایلی مانند ورود آب و روغن به موتور به دلیل خرابی واشر سرسیلندر تغییر می کند، کاتالیزور آسیب جدی می بیند و زمان تعویض آن فرا می رسد. زودتر. گرمای بیش از حد موتور و احتراق ناقص را نیز باید به این دلایل اضافه کرد.

همچنین متوسط عمر این قطعه ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر و در حدود ۵ سال تخمین زده شده است. پس از مدت مقرر باید کاتالیزور را تعویض کرد، زیرا بعد از آن دیگر کارایی ندارد و می‌تواند باعث کاهش عمر موتور خودرو شود. لذا عواملی مانند گرم شدن بیش از حد موتور ، ضربه شدید، استفاده از مکمل های تقلبی و.. می تواند باعث خرابی کاتالیزورها شود.

در نتیجه با حجم انبوهی کاتالیزور غیرقابل استفاده روبرو می‌شویم که به عنوان ضایعات کاتالیزور شناخته می‌شود. اما باید با این ضایعات چه کرد ؟ با توجه به وجود فلزات ارزشمند در ساختار آنها نباید از ضایعات کاتالیزور به سادگی گذشت بلکه می توان با بازیافت آن ها فلزات ارزشمندی استخراج کرد.

 

ضایعات کاتالیست

ضایعات کاتالیست

مواد موجود در ضایعات کاتالیزور

علاوه بر مواد با ارزش خود کاتالیست ها، فلزات و مواد با ارزش  زیاد دیگری که در کاتالیست ها جذب شده اند، یافت می شود. این فلزات شامل موارد زیر است:

فلزات رنگی

فلزات رنگی نظیر وانادیوم، نیکل، تنگستن، کبالت و مولیبدن

فلزات سنگین

فلزات سنگین دیگری  همانند: آرسنیک در کاتالیست ها جذب شده اند که جز عوامل مخرب محیط زیست به شمار می آیند.

فلزات گران بها

فلزاتی گران بها بر پایه آلومینا و کربن اکتیو

سولفور

سولفور و مرکاپتان از سم های خطرناک و مخرب موجود بر روی کاتالیست ها هستند.

هیدروکربن ها

انواع هیدرکربن های نفتی و سیانیدها که قابلیت اشتعال بالایی دارند و بر روی ضایعات کاتالیست ها باقی می‌ماند.

بازیافت ضایعات کاتالیزور

بیشترین استفاده از فلزات گروه پلاتین در جهان در بخش خودرو است. با افزایش روزافزون سهام وسایل نقلیه جهانی ، امروزه استفاده از فلزات گروه پلاتین بیشتر دیده می شود. علاوه بر این ، افزایش تعداد وسایل نقلیه قراضه و این واقعیت که هر ماشین قراضه شامل یک مبدل کاتالیزوری است که فرآیندهای بازیافت و بازیابی را به همراه دارد.

با توجه به مواد تشکیل دهنده کاتالیزورها با بازیافت آن ها می توان فلزات گران بهایی مانند پلاتین، رودیوم و پالادیوم را استخراج کرد که دوباره وارد چرخه تولید شده و به اقتصاد کشور کمک می‌کند. همچنین بازیافت این ضایعات در حفظ محیط زیست نیز اثر دارد . در هر صورت بازیافت ضایعات کاتالیزور ها بهترین راه برای استخراج فلزات ارزشمند آن و حفظ محیط زیست است.

بازیافت خاک کاتالیزور کاری بسیار حرفه ای و تخصصی است که خرید وفروش و جمع آوری آن کار بسیار  دشواری است.  ما در بازیافت آنلاین با ایجاد محیطی مناسب و امن این فرآیند را برای شما انجام می دهیم.

خرید خاک کاتالیزور خودروهای خارجی

کیفیت خرید  ضایعات خاک کاتالیزور خودروهای خارجی  به دلیل کیفیت بالای آنها نسبت به خودروهای داخلی است. همچنین قطعات خودروهای خارجی از بهترین مواد اولیه ساخته می شوند و کیفیت ساخت آنها بالاست که کاتالیزور این خودروها نیز به همین صورت است و از عالی ترین ساخته شده اند.

قیمت ضایعات کاتالیزور خودرو

به دلیل نوسان بازار و سینوسی بودن قیمت ها جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت ضایعات کاتالیزور کافی است با شماره پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را کسب نمایید. بازیافت آنلاین آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان می باشد.

در کل پاسخ سوال ضایعات کاتالیزور در چه صنایعی استفاده میشود به طور کلی چند بخش میشود

ضایعات کاتالیزور به دلیل حاوی فلزات گرانبها مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر به برخی از صنایعی که از ضایعات کاتالیزور استفاده می‌کنند، اشاره شده است:

۱- صنعت خودروسازی: ضایعات کاتالیزور، به عنوان منبعی برای فلزات گرانبها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فلزات در صنعت خودروسازی برای تولید کاتالیزورهای جدید و همچنین قطعات دیگر از جمله سیستم‌های تعلیق و ترمز استفاده می‌شوند.

۲- صنعت الکترونیک: فلزات گرانبهای موجود در ضایعات کاتالیزور، در تولید قطعات الکترونیکی مانند تراشه‌های کامپیوتر، تلفن همراه، تلویزیون و دستگاه‌های الکترونیکی دیگر استفاده می‌شوند.

۳- صنایع جواهرسازی و داروسازی: فلزات گرانبهای موجود در ضایعات کاتالیزور، در تولید جواهرات و نیز داروهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۴- صنایع صفحه‌سازی: در صنایع صفحه‌سازی مانند تولید پلاک‌های فلزی، ضایعات کاتالیزور به عنوان منبعی برای فلزات گرانبها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۵- صنایع فرآوری شیمیایی: در صنایع فرآوری شیمیایی مانند تولید کودهای شیمیایی، ضایعات کاتالیزور به عنوان منبعی برای فلزات گرانبها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که با توجه به ارزش فلزات گرانبهای موجود در ضایعات کاتالیزور، توسعه روش‌های جدید برای استخراج و بازیافت این فلزات در صنایع مختلف، به منظور بهره‌برداری بهتر از این منابع با اهمیت است.