استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

استخراج طلا از برد موبایل چقدر طلا دارد؟

هر کیلو برد موبایل چقدر طلا دارد ؟ آیا اموزش استخراج طلا از برد موبایل را یاد گرفته اید؟ برد موبایل یکی از قسمت های اصلی و مهم در هر تلفن همراه است. که به منزله ی قلب آن عمل می کند. اما این قطعه نیز مانند سایر قطعات الکترونیکی حساس بوده و بر اثر عوامل مخرب از کار افتاده و به گروه ضایعات می پیوندد.

از آن جا که امروزه و با پیشرفت تکنولوژی استفاده از تلفن های همراه به امری ضروری تبدیل شده ، تولید ضایعات برد موبایل نیز افزایش می یابد. اما بردهای موبایل حاوی فلزات ارزشمندی از جمله طلا بوده که بازیافت آن ها را لازم و ضروری می کند.

یک کیلو برد موبایل قدیمی شامل برند نوکیا،سونی اریکسون،آلکاتل،زیمنس و سامسونگ قدیمی دکمه ای دارای یک گرم طلای ۲۴ عیار و ۶ گرم نقره می باشد.البته در بعضی از بردهای خیلی قدیمی موبایل مانند برند آلکاتل و زیمنس که تولید آنها قبل از سال ۲۰۰۲ میلادی می باشد تا ۱/۵  گرم طلای ۲۴ عیار متغیر می باشد.
بازیافت شهرداری هر کیلو گوشی و برد را ١٠ تا ١٢‌هزار تومان می‌خرد.

 

قیمت ضایعات موبایل +قیمت هر کیلو برد موبایل

اگر به دنبال اطلاع از قیمت ضایعات موبایل و فروش برد موبایل کیلویی هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. ضایعات برد موبایل یکی از انواع ضایعات الکترونیکی به شمار رفته که حاوی فلزات ارزشمندی مانند طلا ، نقره، پالادیوم و..است.

دوستان و همکاران گرامی به دلیل نوسان شدید طلا و دلار حتی الامکان سعی کنید قیمت ها را با تماس تلفنی  استعلام بگیرید!!! قیمت های ذکر شده مختص عموم می باشد و قیمت های خرید اصلی فقط به نمایندگان و کارآموزان تیم بازیافت آنلاین داده خواهد شد!

خرید برد موبایل اصلی  کیلویی ۳/۰۰/۰۰۰  تومان ده کیلو به بالا

خرید برد موبایل چینی کیلویی۹۰۰/۰۰۰  تومان ده کیلو به بالا

خرید برد موبایل هندی کیلویی۵۰۰/۰۰۰ تومان ده کیلو به بالا

خرید مادربرد تک چیپ کیلویی ۱۵۰/۰۰۰تومان ده کیلو به بالا

خرید مادربرد دو چیپ کیلویی ۳۰۰/۰۰۰ تومان ده کیلو به بالا

خرید برد گرافیک کیلویی ۴۵۰/۰۰۰ تومان ده کیلو به بالا

خرید برد هارد کیلویی ۸۵۰/۰۰۰ تومان ده کیلو به بالا

خرید برد سبز کیلویی ۱۱۰/۰۰۰ تومان ده کیلو به بالا

خرید باطری موبایل کیلویی ۵۵/۰۰۰ ده کیلو به بالا

خرید فیلم رادیولوژی کیلویی ۷۵/۰۰۰ ده کیلو به بالا

خرید خاک کاتالیزور کیلویی ۱/۰۰۰/۰۰۰  تا کیلویی ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان

خرید برد موبایل درهم  ۷۰ درصد اصلی کیلویی ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان

به روز رسانی  :     شنبه  ۱۴۰۲/۰۲/۱۰

طلای ۱۸ عیار ۲/۶۵۰/۰۰۰

طلای ۲۴ عیار ۳/۹۰۰/۰۰۰

انس طلا ۲۰۰۰ دلار

دلار ۵۵/۰۰۰

 

ضایعات چیست ؟

هرگونه موادی که دیگر قابل استفاده نباشد و بتوان آن را بازیافت کرد ضایعات نام دارد.در واقع ضایعات ارزش مالی دارد و قابل فروش است.ضایعات به سه دسته فلزی ، غیر فلزی و الکترونیکی تقسیم می شود.

هر وسیله غیر قابل استفاده  فلزی در دسته ضایعات فلزی قرار می گیرد که از مهم ترین آن ها ضایعات مسی و الومینیومی است.

ضایعات غیر فلزی شامل شیشه، پلاستیک، کاغذ و موادی از این قبیل هستند که از جنس فلز نمی باشند .

ضایعات الکترونیکی همان طور که از اسمش مشخص است شامل وسایلی می‌شود که به نوعی با برق کار می‌کند.

در ادامه به بررسی یکی از مهم ترین ضایعات الکترونیکی یعنی تلفن های همراه می پردازیم.

ضایعات موبایل

امروزه موبایل به یکی از ضروریات زندگی بشر تبدیل شده است و تقریباً هر کسی از کوچک تا بزرگ از آن استفاده می کند.

در هر خانه ای ممکن است به تعداد افراد خانواده موبایل وجود داشته باشد و یا حتی برای بعضی از افراد داشتن یک تلفن همراه افاقه نکرده و از دو یا سه تلفن همراه استفاده می‌کنند.

با این حجم عظیم استفاده از موبایل قطعاً می توان کوه انبوه موبایل های از کار افتاده و سوخته را تصور کرد که به عنوان ضایعات شناخته می شوند.اما سوال مهم این است که از ضایعات موبایل چه استفاده ایی می شود ؟

جالب است بدانید قطعات موبایل شامل فلزات با ارزشی مانند طلا ، نقره، مس، پالادیوم و … هستند که بازیافت آنها می‌تواند سود آور باشد.

یکی از با ارزش ترین قطعات موبایل برد آن است که به کمک بازیافت می توان از آن فلزات ارزشمندی مانند طلا استخراج کرد .علاوه بر برد موبایل پین های اتصال نیز روکشی از جنس طلا دارند که بازیافت آنها را ارزشمند می کند.

البته وجود این فلزات ارزشمند در موبایل به عوامل مختلفی مانند برند موبایل ، سال تولید ، کشور سازنده و .. بستگی دارد. برای مثال موبایل های اندروید امروزی نسبت به موبایل های قدیمی درصد طلا و نقره کمتری دارند.

بازیافت ضایعات موبایل

در اولین قدم برای بازیافت ضایعات موبایل مواد خطرناک و موادی از جنس فلز و پلاستیک از آن ها جدا می شوند.

سپس قطعات و اتصالاتی که حاوی مقادیر طلا هستند به روش های مختلف از برد جدا می شود مانند پین ها و چیپ ها.

در پایان یک برد خالی باقی مانده که خود قابل بازیافت است و روکشی از جنس طلا دارد.

ضایعات موبایل به دو روش تیزاب کاری  و قالکاری بازیافت می شوند. اگر علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستید ، بازیافت آنلاین با ارائه ی آموزش های استخراج طلا به شما در این مسیر کمک می کند.

 

 

ضایعات موبایل

ضایعات موبایل

مزایای بازیافت ضایعات موبایل

با توجه به مطالب گفته شده حتماً متوجه شدید که ضایعات موبایل دارای فلزات ارزشمندی است که بازیافت آنها می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کرده و دوباره آنها را وارد چرخه تولید کند. اما مزیت بازیافت این ضایعات به همین جا ختم نمی شود و بازیافت آنها به حفظ محیط زیست نیز کمک می کند .

علاوه بر عناصر ارزشمندی مثل طلا و نقره که در ضایعات موبایل وجود دارد عناصر سمی مانند سرب ، جیوه ، نیکل، کادمیوم و.. نیز در آنها یافت می شود که هر کدام از این عناصر می‌تواند باعث آلودگی آب ، هوا و محیط زیست شود . برای مثال کادمیوم موجود در باتری های موبایل یکی از عناصر خطرناکی است که می تواند باعث آلودگی آب ها و آسیب به انسان شود.

دفن کردن ضایعات الکترونیکی مانند موبایل کار اشتباهی است چون آلودگی های زیست محیطی را به همراه دارد. در نتیجه وجود عناصر ارزشمند به همراه عناصر سمی بازیافت ضایعات موبایل را امری ضروری می‌کند.

خرید برد موبایل

مثل شکار کرگدن است !کرگدن را برای شاخ‌هایش می‌کشند و گوشی‌های موبایل اوراقی و سوخته  را برای به دست آوردن طلای ۲۴ عیار.

دلالانی که ضایعات الکترونیکی از قبیل برد اوراقی و سوخته موبایل،برد اوراقی کامپیوتر، بردهای اوراقی مخابرات و…از انبارهای ضایعات خریداری میکنند را به قال کارها می فروشند و قال کار هم بعد از ذوب و فرایندهای شیمیایی فلزات مهم و گرانبهای انها را استخراج می کند.

فلزات گرانبها و با ارزشی که در داخل ضایعات الکترونیکی یافت میشود از قبیل طلا، نقره، پلاتین، پالادیوم، رودیوم،پلاتینیوم و مس میباشد که متاسفانه در کشور ما فقط دانش استخراج دو الی سه فلز آن را دارند.

البته دلالان قوی و یا به اصطلاح مافیایی در این صنف وجود دارد که این ضایعات را به صورت تناژ به کشورهای پیشرفته تر که دانش استخراج تمامی فلزات ان را  دارند را صادر میکنند با قیمت خیلی بالاتر از قیمت هایی که در داخل ایران خرید و فروش میشود.

بیشترین دلالانی که از کشورهای مختلف برای خرید ضایعات الکترونیکی به ایران می آیند از کشورهای صنعتی همچون ژاپن، آلمان، ترکیه،چین،هند و حتی پاکستان است و کلیه ضایعات الکترونیکی را خیلی بالاتر از دلالان ایرانی خریداری می کنند.

در ایران فقط استخراج طلا و نقره از ضایعات الکترونیکی توسط قالکار های قدیمی انجام میشود. بیشتر قالکار ها هم در شهرهای تهران، اصفهان،زنجان و تبریز می باشند که این دانش و حرفه را از اجدادشان به ارث برده اند.

بردهای ضایعاتی موبایل و کامپیوتر از لحاظ کیفیت و قیمت و مقدار طلای موجود در آن قیمت گذاری میشوند.

 

یک کیلو برد موبایل چقدر طلا دارد

در چه قسمت هایی از یک کیلو برد موبایل طلا وجود دارد؟

با توجه به استفاده روز افزون بشر از تلفن های همراه بازیافت ضایعات آن ها نیز به امری سودآور تبدیل شده است.

ضایعات موبایل یکی از مهمترین ضایعات الکترونیکی است که حاوی فلزات ارزشمندی مانند طلا، نقره، پالادیوم و پلاتین می باشد.

یکی از فلزات پرطرفدار در این بین طلا است که در قسمت هایی از موبایل وجود دارد.

بخشی از طلای موجود در موبایل را با چشم هم می توانید ببینید. مانند پین ها و اتصالاتی که با طلا آبکاری شده اند . البته قسمتی دیگر مانند چیپ ها نیز حاوی طلا بوده که قابل مشاهده با چشم نیستند .

به طور خلاصه می توان گفت قسمتهایی مانند برد ، چیپ ها، خازن ها و پین ها در موبایل حاوی مقداری طلا می باشند.

علاوه بر وجود فلزات ارزشمندی مانند طلا در ضایعات موبایل فلزات خطرناکی نیز وجود داشته که می توانند باعث آلودگی محیط زیست شوند. برای مثال در باطری موبایل فلز کادمیوم به کار رفته که فلزی سمی است و به انسان و محیط زیست آسیب می رساند.

در ادامه به بررسی روش استخراج طلا از موبایل می پردازیم.

 

استخراج طلا از موبایل

 

استخراج طلا از برد موبایل

ابتدا بردهای موبایل داخل کوره قرار گرفته و توسط سرب ، کربنات و زغال شارژ می شود و بعد از چند ساعت کاملا ذوب می شود. سپس سرباره ها از کوره خارج شده و قرص ما به صورت هلالی رنگ ته کوره می ماند.این قرص که عمدتا مسی بوده و فلزات گران بها در خود دارد را از کوره استخراج کرده و داخل اسید نیتریک حل می کنیم . اسید نیتریک این قرص را کاملا در خود حل کرده و یک لجن سیاه رنگ در کف اسید ته نشین می شود. این لجن حاوی طلا و پلاتین بوده و فلزات ارزشمند دیگر مانند پالادیوم و نقره در اسید حل شده اند.

در مرحله بعدی لجن حاوی طلا و پلاتین توسط کوره مخصوص ذوب شده و به فلز طلا تبدیل می شود.

طلایی که استخراج می شود طلای ۲۴ عیار است. در همه موبایل ها سیم کارت نیز برای برقراری تماس وجود دارد. اما جالب است بدانید سیم کارت ها نیز حاوی مقداری طلا هستند.

استخراج طلا از سیم کارت

در داخل تمامی سیم کارت های دنیا مقدار بسیار کمی طلا وجود دارد که با جمع آوری تعداد زیادی سیم کارت می توان مقدار قابل توجهی طلا از سیم کارت استخراج کرد.

سیم کارت ها را درون یک ظرف پریکس ریخته و سپس اسید تیزآب سلطانی را به آن اضافه کنید در حدی که روی سیم کارت ها را بپوشاند.

سپس محلول را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کاملا آبکاری طلای سیم کارت ها داخل تیزآب سلطانی حل شود.

بعد از آن که کاملا طلای آبکاری شده داخل تیزاب حل شد  به جای استفاده از متابی سولفید سدیم که جنس اصلش داخل بازار ایران وجود ندارد از سولفات آهن آزمایشگاهی که نسبتا ارزان و معقول به صرفه میباشد به آن اضافه کنید. کاملا اسید از محلول شسته شود و عیار طلا به ۲۴ برسد.

لازم به ذکراست اگر این مراحل ریگشور انجام نشود عیار طلای شما به زیر ۱۲ خط میرسد و ان موقع دیگر کسی طلای شما را خریداری نمی کند.

اگر محلول حاوی نقره باشد باید به آن جوهر نمک ازمایشگاهی بزنیم تا وقتی که جوش سفید رنگ انجام میشود باید جوهر نمک را اضافه کنیم و بعد از محلول را به مدت ۲۴ ساعت در جای ثابت قرار میدهیم تا کاملا لجن نقره یا همان کلرید نقره ما ته نشین شود.

بعد از مراحل ریگشور را انجام میدهیم تا اسید کاملا از محلول شسته شود تا بعد از این که کلرید نقره را ذوب کردیم نقره ما کاملا خالص شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با استخراج طلا از ضایعات می توانید به قسمت محصولات سایت مراجعه کرده و از پکیج های آموزشی ما دیدن کنید.

 

به عنوان مثال بردهای ضایعاتی موبایل از لحاظ کیفیت و مقدار طلا و نقره به چهار بخش تقسیم میشود:

بردهای قدیمی یا همان بردهای اصلی

این بردها شامل برندهای نوکیا، سونی اریکسون، آلکاتل، زیمننس، ال جی ، سامسونگ های قدیمی دکمه ای است.

بردهای چینی دو سیم کارت

ساخت کشور چین است. بیشتر این گوشی ها فیک بوده و زیر مجموعه هیچ کدام از برندهای اصلی محسوب نمیشوند که از آی سی های کمتری و طلای کمتری زیر سی پی یو استفاده شده است. از لحاظ قیمت تقریبا نصف برد های قدیمی قیمت گذاری می شوند.

برد های هندی

این بردها ساخت کشور هند است. از لحاظ ضخامت، بردها بسیار نازک هستند و از آی سی های کمتری استفاده شده است. کیپد های آنها به جای آبکاری طلا از کربن استفاده شده که معمولا دکمه های آنها سیاه رنگ هستند. از لحاظ قیمت تقریبا یک چهارم قیمت بردهای اصلی و نصف قیمت بردهای چینی قیمت گذاری میشوند.

برد های تبلت

برد ضایعاتی تبلت بزرگتر از بردهای موبایل هستند و از لحاظ کیفیت و قیمت نسبت به بردهای قدیمی موبایل دارای طلا و نقره کمتری هستند. تقریبا از لحاظ قیمت تقریبا یک چهارم قیمت بردهای اصلی هستند.

افرادی که به دنبال ضایعات الکترونیکی از قبیل ضایعات برد موبایل،ضایعات برد کامپیوتر،ضایعات برد مخابراتی و … هستند بیشتر باید به تعمیرگاه های موبایل و کامپیوتر و  برد های مخابراتی مراجعه کنند و یا اگر مقدار بالاتری از این ضایعات را میخواهند خریداری کنند باید به بنگاه های ضایعات و یا انبار های ضایعاتی مراجعه کنند و یا بهترین گزینه این است که تمامی مزایده های ارگان های دولتی را شرکت کنند.

 

هر ساله میلیون ها تلفن همراه به دلایل مختلفی مانند پیشرفت فناوری ، خراب شدن و ..جایگزین مدل جدیدی می شوند. این تلفن های دور انداخته شده ممکن است لطمه ای به محیط زیست وارد کنند.

اکثر تلفن های همراه حاوی فلزات گرانبها و پلاستیک هستند که می توانند برای صرفه جویی در انرژی و منابع بازیافت شوند. وقتی این مواد در محل دفن زباله قرار می گیرند ، می توانند هوا ، خاک و آب آشامیدنی را آلوده کنند. برای مثال سرب که در تلفن های همراه استفاده می شود ، یک ماده شیمیایی سمی است و در صورت مواجهه با آن در سطوح بالا ، می تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد.

ضایعات برد موبایل اصلی

بردهای اصلی شامل برندهای نوکیا،سونی اریکسون، زیمنس، آلکاتل، ال جی که سال تولید آنها از سال ۲۰۱۲ به پایین می باشد و قاعدتا برد های سنگین تر و آی سی های زیادتری دارند. و آی سی، سی پی یو های آنها دور طلایی هستند که البته با چشم زیاد مشخص نیستند و زیر دستگاه لوپ و یا میکروسکوپ کامل قابل مشاهده هستند.

مقدار طلا در هر یک کیلو برد تقریبا یک گرم طلای ۲۴ عیار و ۶ گرم نقره

ضایعات برد موبایل چینی

بردهای چینی شامل بردهای جی ال ایکس،بردهای سبز پهن هستند و ۹۵ درصد این بردها دو سیم کارت و آی سی کمتری نسبت به برد های اصلی دارند ودکمه های آنها طلایی رنگ هستند که از آبکاری بسیار ضعیف تری نسبت به بردهای اصلی استفاده شده است. و آی سی سی پی یو آنها اصلا دور طلایی نیستند.

مقدار طلا در هر یک کیلو برد تقریبا ۵۰۰ سوت طلای ۲۴ عیار و ۴ گرم نقره

ضایعات برد موبایل هندی

بردهای هندی که به بردهای دکمه زغالی معروف هستند و این بردها بسیار نازک هستند که به راحتی خم میشوند و ساخت کشور هند میباشد که بیشتر آنها بردهای نوکیا سری ان هستند که توسط کشور هند و چین تولید میشود.

مقدار طلا در هر یک کیلو برد تقریبا  ۳۰۰ طلای ۲۴ عیار و ۲ گرم نقره

ضایعات برد موبایل تبلت

بردهای تبلت که قاعدتا برد آنها بزرگتر و سنگین تر از بقیه بردها می باشد.

مقدار طلا در هر یک کیلو برد تقریبا  ۴۰۰ سوت طلای ۲۴ عیار و ۳ گرم نقره

ضایعات برد موبایل اندروئید

برد های اندروئید قاعدتا به صورت حلالی شکل هستند که تولید آنها از سال ۲۰۱۵ به بعد میباشد و سیستم عامل آنها اندروئید میباشد که شامل برندهای هوآوی، سامسونگ،آیفون و… می باشد.

مقدار طلا در هر یک کیلو برد تقریبا ۵۰۰ سوت طلای ۲۴ عیار و ۳ گرم نقره

البته لازم به ذکر است افرادی که مزایده های ضایعات الکترونیکی ارگان های دولتی  را به تیم ما معرفی میکنند از پورسانت بسیار خوبی بهره مند میشوند.

نتیجه اینکه در هر کیلو برد موبایل ۱ گرم طلای ۲۴ عیار و ۶ گرم نقره وجود دارد.

اجرای پروژه های معدنی در سطح کارگاهی و کارخانه ای توسط تیم بازیافت آنلاین انجام می شود.

اجرای پروژه های سنگین استخراج طلا، نقره، پلاتین، مس از خاک های معدنی و معادن توسط تیم بازیافت آنلاین با قرارداد رسمی انجام می شود.

پکیج آموزشی گروه صنعتی بازیافت آنلاین به شرح زیر می باشد:

پکیج شماره یک

شامل یک عدد دی وی دی آموزشی استخراج طلا با روش جدید جهت استخراج طلا از ضایعات الکترونیکی
قیمت :  ۳/۰۰۰/۰۰۰  تومان

 

پکیج شماره دو

یک عدد دی وی دی آموزشی استخراج طلا به روش جدید تولید گروه صنعتی بازیافت آنلاین  با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با یک سال پشتیبانی

اسید نیتریک آزمایشگاهی  ۲۸ کیلو گرم

۱ عدد بوته چینی با دسته جهت ذوب خاک طلا

۱ کیلو بوراکس جهت ذوب کردن طلا

۲ عدد بشر پیرکس آلمانی

۱ عدد قالب چدنی جهت ذوب کردن خاک طلا

قیمت:۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان

 

 

آموزش حضوری:

با هماهنگی قبلی در یک جلسه ۵ ساعته به صورت خصوصی برگزار می شود.

هزینه آموزشی حضوری با ارائه مدرک فنی و حرفه ای

۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان

تجهیزات جداگانه حساب می شود،پک کامل ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان

نکته مهم : پشتیبانی پکیج های آموزشی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب انجام می شود.

توسط تیم بازیافت آنلاین شهرک صنعتی دولت آباد اصفهان

دوستان و همکاران گرامی که از شهرستان های محتلف بارهاشون را به آدرس دفتر اصفهان میدان لاله مجتمع تجاری مهدی طبقه اول دفتر بازیافت آنلاین ارسال می کنند حتما عکس بارنامه و مشخصات خود را داخل تلگرام و یا واتس آپ به شماره ۰۹۱۳۱۲۵۴۵۶۵ بفرستند تا مغایرتی پیش نیاید!!!

 

برای شرکت در دوره آموزش استخراج طلا از قطعات بازیافتی یک کیلو برد موبایل از سایت بازیافت آنلاین، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱- ابتدا به سایت بازیافت آنلاین بروید و بر روی گزینه ثبت نام در سمینار کلیک کنید.

۲- فرم ثبت نام را با دقت پر کنید. در این فرم شما باید اطلاعات شخصی خود را همراه با ایمیل و شماره تلفن خود وارد کنید.

۳- پس از ثبت نام، پرداخت هزینه دوره آموزشی را انجام دهید. برای پرداخت می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند کارت‌های بانکی، اینترنتی و یا پرداخت با استفاده از درگاه‌های موجود در سایت استفاده کنید.

۴- پس از پرداخت هزینه، شما به صورت خودکار وارد دوره آموزشی خود خواهید شد. برای دسترسی به دوره، باید با حساب کاربری خود وارد سایت بازیافت آنلاین شوید.

۵- در دوره آموزشی، شما با روش‌های استخراج طلا از قطعات بازیافتی موبایل آشنا خواهید شد و می‌توانید این روش‌ها را به صورت عملی یاد بگیرید.

توصیه می‌شود قبل از ثبت نام در دوره آموزشی، شرایط و قوانین مربوط به دوره و همچنین شرایط پرداخت هزینه را به دقت مطالعه کنید. همچنین لازم است داشته باشید که استخراج طلا از قطعات بازیافتی موبایل به دلیل خطراتی که در این روش وجود دارد، نیاز به تجربه و مهارت دارد. لذا قبل از انجام هرگونه عملیاتی، بهتر است با متخصصان مربوطه مشورت کنید.

و یا مستقیما با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

مقالات مرتبط