استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

ضایعات کاتالیزور پراید

با پیشرفت تکنولوژی و مشخص شدن این قضیه که مواد در چرخه طبیعت چقدر ارزشمند هستند و انسان نباید بدون بازگردانی مواد ، فقط آن ها را از طبیعت استخراج نماید ، صنعت بازیافت ، رنگ و بوی دیگری گرفت و اهمیت این صنعت بزرگ و پرسود، به طور چشم گیری، افزایش پیدا کرد.
یکی از پرسود ترین بخش هایی که در این صنعت می توان به آن مشغول شد ، ضایعات کاتالیزورهایی مثل ضایعات کاتالیزور پراید و امثال آن هست.
در واقع در این مقالعه قصد داریم تا شما رو در زمینه خرید و استفاده از ضایعات کاتالیزور پراید و خودرو های هم رده اون ، آشنا کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.
به احتمال خیلی خیلی زیاد ، شمایی که الان مشغول خواندن این مقاله هستید ، میدونید که کاتالیزور چیه و چه کاربردی داره ، اما ممکنه که با این صنعت و بازیافت کاتالیزور خودرو هایی مثل پراید آشنایی نداشته باشید ، پس برای اینکه این مقاله برای شما در هر صورتی مفید باشه ، سعی می کنیم تا اطلاعات کاملی رو در اختیار شما قرار بدیم.

کاتالیزور پراید چه کاربردی دارد؟

به طور کلی ، کاتالیزور به ماده یا روشی گفته می شود که در واکنش های شیمایی شرکت می کند تا باعث بالارفتن سرعت واکنش شیمیایی بشود ، اما خودش در واکنش ، مصرف نمیشه یا تغییری در ترکیب کاتالیزور ایجاد نمی شود.

اما در خودرو ها ، کاتالیزور یا مبدل کاتالیستی ، وسیله ای برای کنترل گاز ها و آلاینده های خروجی از خودرو یا گاز های اگزوزی است. البته این رو هم بگیم که از مبدل های کاتالیستی یا کاتالیزور ها ، بیشتر برای خودرو هایی که موتورهای احتراق داخلی دارند استفاده می شود.

در ادامه ، این موضوع رو برسی می کنیم که طول عمر مبدل های کاتالیستی چقدر هست و این طول عمر به چه عواملی بستگی داره.

 

ضایعات کاتالیزور پراید

طول عمر مبدل های کاتالیستی در پراید

مبدل های کاتالیستی ،طول عمر محدودی دارند و این به خاطر این است که بافت اسفنجی بکار رفته در آنها به مرور زمان کاربرد خودشان را از دست می دهند و در نتیجه فرآیند تبدیل گاز ها و آلاینده های اگزوزی به اصطلاح ، به درستی انجام نمی شود و لازم است تا کاتالیزور تعویض شود.
اینجاست که مبدل قدیمی ، تبدیل به ضایعات کاتالیزور شده و می توان از آن برای استخراج فلزات گرانبها استفاده کرد.
شاید الان سوالی که بپرسید این باشد : آیا ضایعات کاتالیزور پراید هم برای بازیافت فلزات گرانبها مورد استفاده قرار می گیرد؟
جواب کاملا مثبت است ، به دلیل اینکه ،در ساختار کاتالیزور ها در تمامی خودرو ها از پراید و پیکان گرفته تا خودرو های گران قیمت خارجی ، از فلزات ارزشمندی مثل طلا و فلزات گروه پلاتین مثل ، پلاتین ، پلادیوم و… و انواع فلزات پایه مثل نیکل و کروم و… استفاده شده که به شدت ارزش بازیافت شدن رو دارند.
اما به این نکته هم باید توجه داشت که کیفیت ضایعات کاتالیزور پراید با خودرویی از کمپانی مثل بنز کاملا متفاوت هست و ارزش های متفاوتی هم دارند.

تا اینجا متوجه شدیم که کاتالیزور چی هست و چه کاربردی داره ، در کجا استفاده میشه و چرا یکی از اجزا ارزشمند در صنعت بازیافت هست.
اما مورد بعدی که اهمیت داره در باره اون دانش اولیه نسبتا خوبی داشته باشیم ، قیمت کاتالیزور و قیمت خاک کاتالیزور هست که آن ها را مورد برسی قرار می دهیم.

قیمت ضایعات کاتالیزور پراید و سایر خودرو ها

به طور کلی با توجه به اینکه کاتالیزور ها از چه موادی تشکیل شده باشند و کیفیت مواد تشکیل دهنده آنها در چه حد باشد ، قیمت آنها متفاوت است و ارزش های متفاوتی نیز دارند.
برای مثال ، همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم ، ارزش و قیمت ضایعات کاتالیزور پراید و خودرو هایی در حد آن ، با ضایعات کاتالیزور خودرو هایی گران قیمت تر و سطح بالاتر ، متفاوت است.
در توضیحات بالا به قیمت خاک کاتالیزور اشاره کردیم ، اما دقیقا خاک کاتالیزور چیه و چه کاربردی داره؟

 

ضایعات کاتالیزور پراید

 

خاک ضایعات کاتالیزور پراید و قیمت آن

برای اینکه بتوان فرآیند های فیزیکی و شیمیایی مختلفی را روی ضایعات کاتالیزور انجام داد ، باید در ابتدا ، آن را خرد و به قطعات خیلی ریز تبدیل کرد.
به این قطعات خرد شده و ریز که از ضایعات کاتالیزور بدست می آید خاک کاتالیزور می گویند.
قیمت خاک کاتالیزور هم بسته به مدل خودرویی دارد که از آن ساخته می شود ، برای مثال ، خاک کاتالیزوری که از ضایعات کاتالیزور پراید بدست می آید ، ارزش کمتری نسبت به خودرو های وارداتی و خارجی دارد.

به طور کلی ، قیمت ضایعات کاتالیزور و خاک کاتالیزور بسته به خارجی یا داخلی بودن و نوسانات دلار مشخص می شود و شما می توانید قیمت روز ضایعات کاتالیزور و خاک آن را از بخش قیمت ها در بازیافت آنلاین مشاهده نمایید.

سخن پایانی

تا اینجا و در این مقاله ، ما با مفاهیم و ارزش ضایعات کاتالیزور در صنعت بازیافت و چگونگی ایجاد آن ها ، آشنا شدیم . اما از شما دعوت می کنم تا با مشاهده و مطالعه سایر مقالات بازیافت آنلاین ، دانش و اطلاعات تخصصی خودتان را در این حیطه قبل از هر اقدامی بالا ببرید ، چرا که این صنعت جدایی از اینکه این توانایی را دارد تا زندگی شما را دگرگون سازد ، اگر غیر اصولی و غیر حرفه ای دنبال شود ، صد درصد ، سرمایه و زمان شما را از بین خواهد برد.
سوالات و پیش نهادات خودتون را در بخش نظرات و

پیشنهادات و یا از طریق بخش تماس با ما ، در میان بگذارید.

 

شما می توانید پادکست این مقاله را از قسمت بشنوید.

 

مقالات مرتبط