استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

تبدیل کلرید نقره به فلز نقره

در ادامه مقاله روش های تبدیل کلرید نقره به فلز نقره را در این مبحث توضیح می دهیم.

چگونه می توانیم کلرید نقره به فلز نقره تبدیل کنیم؟

برای بازیابی نقره نیز از روش اسید نیتریک رقیق استفاده می کنیم به این ترتیب که ضایعات با حجم بزرگ را به صورت مفتول درآورده و یا به نحوی ابعاد آن را کوچک می کنیم تا سریع تر در اسید حل شود. ضایعات را داخل ظرف قرار می دهیم روی آن آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم و در مقادیر کم شروع به اضافه کردن اسید نیتریک می کنیم و تا حل شدن کامل فلز روند را ادامه می دهیم.

پس از حل شدن کامل نقره شروع به اضافه کردن نمک خوراکی می کنیم و تا زمانی اضافه می کنیم که با اضافه کردن آن دیگر کلراید نقره ظاهر نشود پس از ته نشینی کامل کلراید نقره را فیلتر می کنیم و داخل ظرفی حاوی ۱۰ درصد اسید سولفوریک (یا اسید هیدروکلریک) قرار می دهیم و بعد یک قطعه صفحه ی فلز روی داخل ظرف قرار می دهیم طی این واکنش کلراید نقره تبدیل به فلز نقره خواهد شد و نهایتا آن را فیلتر و ذوب می کنیم. همچنین می توانید بدون تبدیل کلراید نقره به فلز نقره مستقیما کلراید را ذوب کنید وزن نقره بدست آمده از مرحله ذوب، ۷۵% وزن کلراید نقره بدست آمده خواهد بود.

 

تبدیل کلرید نقره به فلز نقره

 نقره چه نوع عنصری است؟

همانطور که قبلا گفته شد نقره یا سیم یک عنصر شیمیایی است. نقره فلزی نرم، سفیدرنگ، براق و جذاب است که در بین تمام عناصر، بالاترین میزان رسانایی الکتریکی و در بین تمام فلزات بیشترین میزان رسانایی گرمایی را دارد. این فلز در طبیعت هم به صورت خالص و هم به صورت آلیاژ طبیعی همراه با طلا و دیگر فلزات و هم در برخی سنگ‌های معدنی یافت می‌شود. بیشترین تولید نقره جهان به عنوان جانبی از استخراج مس، نیکل، سرب و روی به دست می‌آید.

در سال‌های اخیر بیشترین مصرف نقره به ترتیب در بخش صنعت به ویژه صنایع الکترونیک ، ساخت جواهرات و لوازم تزئینی، تولید سکه و مدال، عکاسی و ساخت ظروف و لوازم غذاخوری بوده‌است. از دیگر کاربردهای نقره می‌توان به ساخت آینه و دوربین، به عنوان کاتالیزور فرایندهای شیمیایی، مواد برای پرکردن دندان و ساخت برخی سازهای موسیقی نام برد. ضمن اینکه سکه‌ها و شمش‌های نقره برای سرمایه‌گذاری به‌کار می‌روند.

 

تبدیل کلرید نقره به فلز نقره

کلام آخر

اکنون که با این فلز جذاب و گرانبها آشنا شدید برای اطلاع بیشتر می توانید با دیگر مقالات سایت بازیافت آنلاین را مطالعه کنید.

مقالات مرتبط