استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

استخراج طلا از معدن (۲ روش اصلی)

از گذشته های دور تا به امروز ، استخراج طلا از معدن و یافتن معادن و منابع آن ، از دغدغه ها و علایق انسان ها بوده است ، به طوری که امروزه می توان آرشیو بسیار بزرگی از داستان ها و فیلم های مهیج را با موضوع یافتن و استخراج طلا از معدن ، جمع آوری نمود و این به خودی خود ، نشان دهنده ارزش بسیار بالای این فلز و جایگاه آن در زندگی روزمره انسان در طول تاریخ دارد.

امروزه دیدگاه و دانش انسان امروزی ، نسبت به طلا و کاربرد های آن بسبار متفاوت شده و این ، حاصل پیشرفت دانش و تکنولوژی و شناخت هرچه بیشتر انسان امروزی نسبت به خاصیت ها و کاربرد های طلاست.

امروزه حتی استخراج طلا از معادن آن نیز مانند سابق نیست و روش های متعددی برای آن وجود دارد که بعضا مکانیزه بوده و راندمان و بازخوزد بسیار بالاتری نسبت به سایر روش ها دارند.

در این مقاله از بازیافت آنلاین ، قصد داریم تا به صورت تخصصی استخراج طلا از معدن را مورد برسی و تحلیل قرار دهیم ، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 

استخراج طلا از معدن

استخراج طلا از معدن

اسخراج طلا از معدن ، به طور عمده به ۲ صورت روباز و زیر زمینی ، انجام می شود.

استخراج طلا به صورت روباز

امروزه از استخراج روباز ، بیشر در مواقعی استفاده می شود ، که منابع طلا به سطح زمین نزدیک تر باشند ، به عبارتی ، سطح زمین ، نیاز به خاک برداری زیادی نداشته باشد و در عین حال ، ذخایر طلا ، زخامت قابل قبولی نیز داشته باشند.

برای استخراج طلا ، معدن را به وسیله بلدوزر پلکانی بازکزده و  ذخایر بواسطه ماشین آلات مکانیکی استخراج می شوند.

معادن روباز آبرفتی یک نوع معدن روباز بوده که استخراج طلا از آنها بسیار ساده تر است زیرا استخراج از این معادن نیازی به حفاری ندارد . طبیعتاً هزینه ناشی از استخراج این‌گونه معادن پایین تر از معادن روباز معمولی می باشد .از جمله معادن آبرفتی بزرگ و مطرح جهان ، می‌توان به معادن آبرفتی کشور روسیه اشاره کرد.

اما برخی از اوقات امکان خاک برداری از زمین ، به راحتی امکان پذیر نیست و یا در مواقعی ، ذخایر و منابع ، در عمق باسیار زیادی از سطح زمین قرار دارند ، که در این مواقع ، استخراج طلا از معدن ، به صورت زیرزمینی ، انجام می شود.

در ادامه استخراج زیرزمینی طلا را مورد برسی قرار خواهیم داد.

استخراج زیرزمینی

همان طور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم ، برای استخراج ذخایری با ضخامت غیر قابل ملاحظه و عمیق ، اگر بخواهیم به روش روباز عمل نماییم ، عملا می بایست ، حجم بسیار بالایی از زمین را خاک برداری کنیم که در بسیاری از موارد غیر ممکن است و اصلا به صرفه نیست ؛ به همین خاطر از از روش های زیرزمینی استخراج طلا استفاده می گردد.

به طور کلی ، روش های زیر زمینی به دو دسته استفاده از تونل و چاه تقسیم می شوند.

روش تونل های استخراجی : از این روش در زمین هایی با حالت کوهستانی یا تپه های مرتفع استفاده می شود. در این شرایط در افق های مختلف تونل حفر کرده و به استخراج ذخایر می پردازند.

روش چاه های استخراجی : از این روش زمانی استفاده می شود که شرایط برای حفر تونل های استخراجی مناسب نیست. برای مثال ذخایر در ناحیه ای مسطح مانند دشت قرار دارند. علاوه بر این زمانی که استخراج از قسمت های مرتفع انجام شده و افق های پایین تر از تونل های استخراجی باقی مانده است می توان از روش حفر چاه های استخراجی استفاده کرد. در این روش از حفر چاه های قائم و مورب استفاده می شود.

 

استخراج طلا از معدن

استخراج طلا از معدن

تفاوت روش روباز و زیرزمینی :

روش زیر زمینی به دلیل اینکه در عمق زمین انجام می گیرد هزینه بالاتری نسبت به روش روباز دارد. روش روباز ساده تر از روش زیرزمینی بوده به علت استفاده از تجهیزات کمتر هزینه کمتری به دنبال دارد.
در کشورهایی مانند کانادا و آفریقای جنوبی بیشتر استخراج طلا از معدن به روش زیرزمینی بوده و در آمریکا بیشتر به روش روباز می باشد.

سخن پایانی

استخراج طلا از معدن ، مبحث بسیار جالب و پرسودی می باشد  و به خودی خود ،دارای ابعاد و ظرافت هایی است که تفاوت فرد متخصص و تازه کار را در این حیطه ، مشخص می نماید.

اگر علاقه مند به استخراج طلا از معدن یا هرگونه استخراج دیگر هستید و یا فعال این حوزه هستید و مشتاق یادگیری روش های نوین استخراج طلا ، خوشحال می شویم تا شما در این امر پرسود ، همراهی کرده و از دانش و تخصص کارشناسان و متخصصین ما در این حوزه ، استفاده نمایید.

مقالات مرتبط