استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

استخراج طلا از سیم کارت چگونه انجام می شود؟

آیا می دانستید ، استخراج طلا از سیم کارت یکی از منبع های درآمد کشور های پیشرو در تکنولوژی محسوب می شود؟

آیا می دانستید در سیمکارت برای انتقال سریع داده و اطلاعات ، از لایه هایی از طلا استفاده می شود؟

آیا از ارزش واقعی سیمکارت در صنعت بازیافت استخراج فلزات گرابها ، آگاهی دارید؟

در این مقاله ، قصد داریم تا استخراج طلا از سیم کارت را مورد برسی دقیق قرار دهیم ، در ادامه مقاله ، با ما همراه باشید.

 

استخراج طلا از سیم کارت

در قطعات الکترونیکی مورد استفاده در دستگاه‌های دیجیتالی و همچنین سیم‌کارت‌های موجود، مقادیر اندکی فلزات گرانبها و طلا وجود دارد، دانشمندان آمریکایی فعال در مرکز آزمایشگاه‌های ملی ساندیا با ابداع روشی نوین، به تازگی کشف و اعلام کرده‌اند که می‌توان طلای بکار برده شده در سیم‌کارت‌های قدیمی و بلااستفاده را باری دیگر خارج کرد و  آن را دوباره مورد استفاده قرار داد.

تا قبل از اینکه دانشمندان و محققان به این روش دست یابند، این سیم‌کارت‌های قدیمی به دور انداخته می‌شد و به عقیده بسیاری از آنان، بدین ترتیب مقادیر قابل توجهی از طلا و فلزات گرانبها دور انداخته شده. اما امروزه می توان از سیم کارت ها و قطعات الکتریکی ذکر شده در مقالات دیگر بازیافت آنلاین ، طلا استخراج کرد.

یکی از شیمی‌دانان در حوزه مواد شناسی در رابطه با استخراج طلا می گوید: اگر بتوان طلا و سایر فلزات گرانبهای مورد استفاده در سیم‌کارت و دیگر قطعات الکترونیکی را بازیابی کنیم، قادر خواهیم بود سالانه از هدر رفت مقادیر قابل ملاحظه‌ای از این فلزات جلوگیری و از آن ها برای استفاده مجدد در صنایع گوناگون ، بهره برداری نماییم .

این تیم پژوهشی بر این باورند که این روش در راستای حفاظت بیشتر از محیط زیست و استخراج کمتر از معادن طلا و سایر فلزات برای ساخت قطعات الکترونیکی مختلف و استفاده در سیم‌کارت صورت گرفته است و نقش پررنگی را در محافظت از محیط زیست ایفا خواهد کرد ، چراکه آسیب و هزینه بسیار کمتری برای استخراج این فلز گرانبها به طبیعت تحمیل خواهد شد.

روش انجام استخراج طلا از سیم کارت، بدین صورت است که سیم‌کارت‌های موردنظر برای مدتی مشخص در آب قرار داده شده و سپس در معرض امواج فراصوتی قرار می گیرند؛ پس از این مرحله ، فلزات تشکیل دهنده سیمکارت، اعم از مس، طلا و غیره از هم جدا شده و کار برای بازیابی و استخراج آن‌ها برای دانشمندان آسان می‌گردد.

این تیم پژوهشی همچنین درصدد ابداع روش‌های جدیدتر و ساده‌تری برای جداسازی فلزات تشکیل‌دهنده سیم‌کارت و سایر قطعات الکترونیکی هستند و امیدوارند که در سال‌های نه چندان دور، به روشی مرسوم و معمول در ابعاد وسیع‌تری در کشورهای میزبان غول‌های تکنولوژی در جهان تبدیل خواهند شد.

برای استخراج طلا و بازیافت طلا همچنین ، می توان از سایر قطعات الکتریکی مانند تلفن های همراه قدیمی و قطعات کامپیوتری هم می توان استفاده نمود که در مقالات سایت ، به صورت تخسسی به آن ها پرداخته شده است.

 

استخراج طلا از سیمکارت

کلام آخر

در صورتی که علاقه مند به یادگیری استخراج طلا از سیم کارت می باشید یا نیاز به مشاوره و راهنمایی متخصصین حوزه دارید ، تیم تخصصی بازیافت آنلاین مفتخر است تا به شما فعالان و علاقه مندان به حوزه استخراج طلا از سیم کارت ، تجربیات و دانش خود را انتقال دهد.

برای برقراری ارتباط با مشاورین و کارشناسان بازیافت آنلاین ، از بخش تماس با ما ، با ایشان در تماس باشید و مطالعه مقالات بروز این مجموعه را نیز از دست ندهید.

 

 

مقالات مرتبط