استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

آنالیز و خرید خاک معدنی

آنالیز و خرید خاک معدنی

آنالیز و خرید خاک معدنی

مدیران و صاحبان معادنی که در صدد هستند حاشیه معادن خود را آنالیز کرده و استخراج طلای خود را از باطله ها و لجن های خود را به تیم تخصصی گروه صنعتی بازیافت آنلاین بسپارند.

کلیه روش های استخراج فلزات گرانبها در این مجموعه به صورت سیانید و لیچینگ انجام می شود و با بالاترین بازدهی در این زمینه آماده عقد قرارداد هستیم.

آنالیز سنگ و خاک های معدنی با به روزترین آزمایشگاه ها توسط تیم بازیافت آنلاین

آنالیز تمامی فلزات معدن را به تیم بازیافت آنلاین بسپارید.

اجرای پروژه های کارخانه ای استخراج فلزات گرانبها از معادن کل ایران با قراداد رسمی توسط تیم بازیافت آنلاین

اجرای صفر تا صد استخراج فلزات گرانبها از معادن توسط تیم مجرب بازیافت آنلاین

اجرای پروژه کارخانه ای استخراج طلا از سنگ معدن به روش کوره های دوار و یا همان کوره های گردان

لازم به ذکر میباشد معدن طلا بعد از آنالیز مورد بررسی مهندسان بازیافت آنلاین قرار میگیرد و طرح توجیهی را اعلام می نمایند.

به عنوان مثال در معادن طلایی که در هر یک تن، بین یک تا چهار گرم طلا باشد را با روش های سیانید و روش لیچینگ انجام می دهند.

و معادنی که در هر یک تن، بین ۳۰ تا ۵۰گرم طلا باشد با روش کوره های دوار انجام می دهند.

ولی در کل روش های سنتی کوره گردان و … به دلیل آلایندگی بالا با سوخت سرب و گران شدن فلز سرب به هیچ وجه در تناژهای بالا توجیح اقتصادی ندارد.

و در این صورت بهترین و باصرفه ترین روش همان روش  سیانید و لیچینگ می باشد.

 

روش های استخراج طلا از سنگ

استخراج طلا از سنگ به روش لیچینگ

در این روش ابتدا معدن مورد نظر، بعد از بررسی توسط  کارشناسان و آنالیز دقیق تایید شده و پروژه با سرمایه گذاری سنگین اجرا می شود

در این روش حداقل سرمایه ای که باید مد نظر گرفت حداقل ۷ میلیارد می باشد، که حداقل در این روش روزانه ۳۰ تن سنگ را فراوری می کنند.

در این روش ابتدا سنگ های معدن توسط ماشین های سنگ شکن خورد شده و پس از بارگیری به کارخانه مورد نظر انتقال می یابد در اینجا اول سنگ ها خورد شده و توسط دستگاه لیچینگ و به روش سیانید طی چند مراحل فلز طلا استخراج شده و تبدیل به شمش می شود.

در این پروژه حداقل طلایی که استخراج میشود به صورت ماهیانه یک کیلو طلای ۲۴ عیار می باشد،البته لازم به ذکر میباشد که درامد این پروژه بستگی به کیفیت سنگ طلای معدن هم دارد.

به عنوان مثال دو تا از بهترین معادن طلای ایران در آذربایجان غربی می باشد.

معدن طلای زرشوران و معدن طلای آق دره،که تولید سالانه شمش طلای این دو معدن حداقل ۱۵۰۰ کیلوگرم در سال می باشد، که حداقل تولید ۳۰ درصد از طلای ایران توسط این دو معدن استخراج می شود.

که درآینده نه چندان دور با گسترش دادن فناوری های پیشرفته، تولید این دو معدن به حداقل ۳۰۰۰ کیلوگرم در سال برسد.

 

استخراج طلا از سنگ به روش کوره

در این روش ابتدا معدن طلای کشف شده توسط کارشناسان و آنالیز انجام شده سنگ ها در ابتدا بارگیری شده و پس از خورد شدن توسط ماشین های سنگ شکن و آسیاب شدن سنگ توسط دستگاه های اسیاب داخل کوره دوار یا همان کوره گردان ریخته شده و دوار می شود و فلزات موجود در داخل خاک آرام آرام ذوب شده و از دریچه پایین کوره خارج میشود و بعد از آن فلز بدست آمده پس از سرد شدن وارد مرحله شیمیایی شده و طلا استخراج می شود.

 

 

استخراج طلا از خاک کف کارگاهی و خاک فیلتر شده

ابتدا خاک هایی که از کف کارگاه طلا سازها جارو میشه ترکیبی از طلای زنده اره شده و یا سنباده شده هستش که با خاک و گرت های کف کارگاه قاطی شده و در اینجا ما مجبوریم طلای اره شده که با خاک قاطی شده را جدا کنیم.

 دو  استخراج طلا و جداسازی آن از خاک

روش اول: استخراج طلا از خاک کارگاهی توسط کوره

روش دوم: استخراج طلا از خاک کارگاهی به روش تیزآب سلطانی

در روش اول ابتدا خاک طلای کارگاهی را داخل کوره قال ریخته و پس از ذوب شدن خاک طلا، آرام آرام به آن نقره اضاف کرده،تا نقره طلایی که داخل کوره به صورت مذاب درآمده را در آغوش خود بگیرد چون میل ترکیبی طلا با نقره خیلی بالاست و پس از این فرایند قرص نقره ما که حاوی طلا هم می باشد در مرکز کوره قال جمع می شود و پس از اینکه کوره را خاموش کردیم می توانیم پس از ۱۰ دقیقه که قرص نقره سرد شده را از کوره بیرون بکشیم،و قرص نقره را داخل اسید نیتریک انداخته در عرض چند دقیقه نقره داخل اسید نیتریک حل می شود و طلای ما به صورت لجن ته نشین می شود که پس از ذوب کردن لجن طلا، صددر صد طلای ما به صورت ۲۴ عیار بدون ناخالصی استخراج می شود.

 

استخراج طلا از سنگ و خاک به روش شیمیایی

ابتدا خاک کارگاهی و یا خاک فیلتر شده را داخل بشر پیرکس ریخته و تیزآب سلطانی ساخته شده را روی خاک ریخته و  بعد محلول را ازکاغذ صافی جدا کرده و محلول را داخل بشر ریخته و روی حرارت قرار میدهیم و  و بعد از چند بار واکنش و بعد از مدت ۴۸ ساعت  لجن طلای را میتوانید خشک کنید و داخل بوته ذوب کنید.

البته لازم به ذکر می باشد از روش الکترولیز هم میشود استفاده کرد، با یک دستگاه منبع تغذیه می توان طلای داخل خاک را ته نشین کرد البته باید خروجی ولتاژ مورد نظر را درست تنظیم کرد که در برگه های قبلی کاملا توضیح داده شده است.

 

چگونه سنگ طلا را تشخیص دهیم؟

نحوه تشخیص سنگ طلا از سنگ پیرت

نکته بسیار مهم: اسید نیتریک روی طلا و پلاتین بی تاثیر است

روش اول: تشخیص سنگ طلا از سنگ پیرت یا طلای ابلهان

پس ابتدا سنگ مشکوک به طلا را برداشته و روی آن به اندازه یک قطره اسید نیتریک میریزیم اگر قسمت زرد رنگ واکنشی نشان نداد به احتمال زیاد طلا می باشد و اگر شروع به جوشیدن کرد به احتمال زیاد همان سنگ پیرت و یا همان سنگ طلای ابلهان می باشد

روش دوم: تشخیص سنگ طلا از سنگ پیرت

قسمت های زرد رنگ سنگ را با یک چاقو و یا انبردست جدا کنید و آنقدر بکوبید تا کاملا آسیاب شود و آن را داخل تیزآب سلطانی بریزید و به مدت یک هفته در جای ثابت قرار دهید تا کاملا اسید داخل خاک نفوذ کند و بعد از یک هفته اسید را از خاک جدا کنید و به آن کلرید قلع و یا کلرید روی محلول در اب به اندازه یک قطره داخل محلول بچکانید  اگر جباب سیاه رنگی باز شد و بسته شد به احتمال زیاد دارای طلا می باشد و اگر این واکنش انجام نشد طلایی داخل سنگ شما وجود ندارد و احتیاجی نیست مراحل شیمیایی و سرمایه گذاری روی آن انجام دهید.

کلام آخر

ولی لازم به ذکر می باشد معدن های بزرگ و معدن های کشف شده را به خاطر اینکه خیال سرمایه گذار راحت باشد، حتما باید خاک و یا سنگ معدن مورد نظر را به کارشناسان مجرب واگذار شود تا آنالیز دقیق روی این سنگ ها انجام شود.

گروه صنعتی بازیافت آنلاین آماده عقد قرارداد با تمامی معادن ایران می باشد.