استخراج کاتالیزور خودرو و کاتالیست پتروشیمی | خرید خاک کاتالیست | خرید کاتالیزور خودرو| آموزش استخراج طلا و نقره از قطعات الکترونیکی

قالکاری چیست؟

درمورد قالکاری چه می دانید؟

آیا می دانید قالکاری ، یکی از مهم ترین و کلیدی ترین مهارت ها و مشاغلی است که در صنعت بازیافت و استخراج طلا وجود دارد؟

اگر علاقه مند هستید تا در این خصوص کسب اطلاعات نمایید، این مقاله، مقاله مناسبی برای شماست ، پس در ادامه با ما همراه باشید.

قالکاری چیست ؟

یکی دیگر از معنانی کوزه زرگری، قال است و قالکاری فرآیندی است که در آن فلزات گرانبها مثل طلا و نقره را از ضایعات قطعاتی مثل برد موبایل، کامپیوتر و …. که حاوی این فلزات هستند استخراج می کنند.  به متخصص این فعالیت که در یک پروسه بازیابی با مواد شیمیایی انجام می شود قالکار گفته می شود و حتما باید اصول کار، کوره و انواع ضایعات ها آشنایی کامل داشته باشد.

تجهیزات موردنیاز قالکاری

  • داشتن یک محیط کارگاهی با متراژ مناسب در مناطق صنعتی
  • کوره قالکاری به همراه ابزارهای موردنیاز مثل انبر، چنگک و ..
  • مواد شیمیایی برای فرآیند اسیدکاری و تیزابکاری و بازیابی فلزات گرانبها
  • داشتن وسایل ایمنی مثل ماسک و شیلد برای محافظت از پوست و صورت شما
  • داشتن دستگاه آسیاب در صورت نیاز
  • سیستم تصفیه بخار و دود کوره به نام بگ فیلتر
  • کوره بوته ای کوچک به همراه مورد موردنیاز مانند مشعل ، بوته و … برای ذوف فلزات

 

قالکاری چیست ؟

 

قالکاری یا غالکاری که بیشتر به حالت اول نوشته میشود به معنای بازیافت طلا از زباله های حاوی این فلز گرانبها می باشد.

فرآیند قالکاری به چه صورت انجام می شود؟

قالکاری به طور خلاصه شامل مراحل زیر است :

ابتدا زباله های حاوی فلز طلا درون کوره ریخته شده و خاکسترهای حاصل جمع آوری می‌شود.

در مرحله بعدی این خاکستر ها به کوره دیگری منتقل می شود. اما قبل از آن درون کوره سرب و نقره ذوب می کنند و پس از ذوب آن ها ، خاکستر ها دوباره داخل کوره ریخته می شود.

پس از گذشت زمان طلا و نقره در کف کوره ته نشین شده و ناخالصی‌ها روی سطح مواد مذاب قرار می‌گیرد. در نتیجه باید ناخالصی ها مانند سرب از آن جدا شود. برای این کار کوره را کج کرده تا این ناخالصی ها به آسانی بیرون بریزند. پس از جداسازی ناخالصی ها قرص طلا و نقره باقی می ماند. برای اطمینان از نبود سرب با چکش به این قرص طلا و نقره ضربه زده تا سرب کاملا جدا شود.

در مرحله بعدی برای بازیابی طلا باید نقره نیز از آن جدا شود. برای اینکار از اسید نیتریک استفاده میشود.

طلا در برابر بیشتر اسیدها مقاوم است ،اما در تیزاب سلطانی حل می‌شود. طلا در اسید نیتریک محلول نیست ، که نقره و فلزات پایه را حل می کند ، خاصیتی که مدتهاست برای تصفیه طلا و تأیید وجود طلا در اجسام فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه قرص طلا و نقره را در اسید نیتریک جوشانده و چون نقره در اسید نیتریک حل می شود در آخر طلای خالص باقی می ماند.

زمانی می توان گفت که قالکاری تمام شده که نقره نیز از اسید نیتریک جدا شده و بازیافت شود.

 

 

قالکاری چیست ؟

استخراج طلا

ساخت و تعمیر کوره توسط تیم بازیافت آنلاین

قالکاری طلا نیاز به تخصص و ابزار لازم مانند کوره قالکاری دارد.

یکی از خدمات تیم صنعتی بازیافت آنلاین ساخت انواع کوره قال و دوار به منظور استخراج فلزات گران بها است. علاوه بر این متخصصان تیم ما آماده تعمیرات کوره های شما نیز می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

همان طور که می دانید طلا این فلز براق از دیرباز مورد علاقه ی بشر بوده و همیشه عده ای به دنبال استخراج آن از منابع مختلف بوده اند. استخراج طلا از معادن به آسانی انجام نگرفته و به همین دلیل امروزه استخراج طلا از ضایعات مختلف به بحثی داغ تبدیل شده است. طلا نه تنها در جواهرات بلکه در صنعت نیز کاربرد دارد. برای مثال در ساخت بردهای موبایل و کامپیوتر از این فلز گران بها استفاده می شود.

 

فروش کوره

فروش کوره

اگر مشتاق فعالیت در این حرفه و آموزش استخراج طلا هستید کافی است با شماره های پشتیبانی سایت تماس بگیرید

اگر مقاله بالا را به صورت کامل مطالعه کرده اید و علاقه مند به فعالیت در حوزه قالکاری و بازیافت طلا هستید، بدون درنگ از طریق را های ارتباطی موجود در سایت با ما تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط